|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NT6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NT6
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Němčina pro techniky 6
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/NT6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům vysokých škol technického zaměření se středně pokročilou až pokročilou znalostí jazyka. Studenti se naučí komunikovat v technickém pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1/B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1) aktivita v hodinách
2) splnění všech zadaných úkolů uvedených v Courseware
3) esej na zadané téma (studenti KS odevzdávají eseje dvě)
4) průběžný test
5) závěrečný test na 75%
Požadavky na zkoušku:
Studenti si k ústní části zkoušky připraví prezentaci na téma ze svého studijního oboru.
|
Obsah
|
1. Studium an der technischen Fakultät, Karrieremöglichkeiten
2. Wissenschaft und Forschung in der technischen Praxis
3. Haushaltsgeräte, Funktionen der Geräte, Bedienungseinleitung, Sicherheit
4. Das Gerät in Betrieb nehmen, Gebrauchsanweisungen, Arbeitsablauf
5. Kühlschrank, Waschmaschine, Mikrowellenherd
6. Computer, Computersysteme
7. Internet, soziale Netzwerke
8. Handy, moderne Medien
9. Industrieroboter, Ratschläge und Empfehlungen geben
10. Sicherheit am Arbeitsplatz, Instruktionen geben, Warnungen
11. Sicherheitszeichen
12. Präsentationen
13. Test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google classroom se všemi podstatnými informacemi i materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Základní:
Němčina pro techniky
(Svobodová, H., Šabacký, L.)
-
Rozšiřující:
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
-
Doporučená:
Vedralová, H. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. ČVUT, Praha, 1997.
-
Doporučená:
Becker N. Metall- und Elektroberufe. Max Hueber Verlag, 1983. ISBN 3-19-002190-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
24
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
využívat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat slovní zásobu v oblasti práce, pracovního pohovoru, pracovní korespondence |
ovládat rozvinutou slovní zásobu požadované úrovně |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle |
vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
účastnit se plynule a spontánně rozhovoru |
zapojit se do diskuse o známých (např. pracovních) tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory |
vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení |
napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
napsat formální a neformální email |
analyzovat hlavní myšlenky složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
využívat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
používat vazby um+zu |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit trpný rod s modálními slovesy |
tvořit minulý čas u probíraných sloves |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat účel použití domácích spotřebičů |
popsat využití nových médií a technologií |
podat instrukce týkající se bezpečnosti práce |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
analyzovat sdělení v rámci probíraných témat a témat s nimi souvisejících |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|