|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R5
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ruština 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje na dosažení úrovně B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích. 2 zápočtové testy splněné na 75%, průběžné plnění zadaných úkolů k lekcím, referát na zadané téma.
|
Obsah
|
1. Seznámení s obsahem učiva a s literaturou. Požadavky pro udělení zápočtu.
2. Raduga 4 - 4. lekce, mluvnice, rozkazovací způsob.
3. Oběd v restauraci. Komunikativní cvičení. Jídelní lístek. Cvičebnice kap.5:Návštěva restaurace.
4. Text 4.lekce. Recepty národní kuchyně. Zdravá výživa. Literatura.Cvičebnice kap.5:Návštěva restaurace.
5. Mluvnice 5. lekce - slovesné vazby, zájmena, přídavná jména.
6. Text - Životní styl.Péče o zdraví. Reálie - svátky. Literatura.Cvičebnice kap.8:Zdr.péče. Kap.4:Ruské svátky,obyčeje.
7. Opakování probraného učiva. 1.zápočtový test.
8. Raduga 5- Znalost cizích jazyků.Proč se učíte ruštinu? Odlišné slovesné vazby.
9. Texty:Mezinárodní certifikát. Jazykové vyučování.Zkoušky z cizích jazyků, práce tlumočníka, inzerát jazykové školy.Komunikativní cvičení.
10. Známí ruští vědci. 2. lekce - Chci koupit byt. Popis bytu podle plánu. Popis zařízení bytu.
11. Mluvnice 2.lekce. Cvičení, dialogy.
12. Doplňkové texty - styl bydlení. Popis domu, bytu.
13. Závěrečné opakování. 2. zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
147
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - zapojit se aktivně do rozhovoru na běžná témata každodenního života
- konverzovat na základní témata podle osvojených tématických celků např.: oblékání, počasí, roční období, cestování, situace na letišti, ubytování se v hotelu, situace v restauraci, objednání jídla, problematika životního stylu - postihnout smysl jasných, jednoduchých sdělení
- domluvit se osobně i telefonicky o požadavcích na služby
- najít a využít informace z různých zdrojů (internet, TV, reklama, noviny, časopisy)
- vhodně používat slovní zásobu k osvojeným tematickým celkům |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
správně používat tvary podst. jmen
používat tvary řadových číslovek
sestavit jednoduché vyprávění o městě, o počasí
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - vyjádřit své názory a přiměřeně reagovat na názory ostatních
- pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem, např. výuka cizích jazyků, životní styl člověka - vhodně používat základní slovní zásobu k osvojeným tematickým celkům
- přiměřeně správně používat gramatické struktury
- domluvit si schůzku či termín ústně a telefonicky - shrnout obsah novinového článku nebo obsah slyšeného projevu
- napsat vypravování nebo zprávu na základě adekvátní prezentace argumentů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
komunikovat na obecné i odborné téma;
domluvit se telefonicky, e-mailem o požadavcích na služby;
napsat s využitím adekvátní slovní zásoby delší textové útvary |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|