|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / S6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
S6
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Španělština 6
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/S6
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje studenty na výstupní úroveň B1 del SERR
|
Požadavky na studenta
|
- pravidelná docházka na seminář
- plnění zadávaných úkolů
- 2 domácí slohová práce
- průběžný test
- min. 75% úspěšnost v závěrečném testu
|
Obsah
|
1. Úvod.
2. Kulturní rozdíly.
3. Běžné, obvyklé události.
4. Vyjádření citu. svatba.
5. Partnerský život.
6. Vyjádření pravděpodobnosti.
7. Španělské zvyky a tradice.
8. O Španělsku.
9. Příroda a umění.
10. Vyjádření příčiny.
11. Španělské reálie.
12. Opakování minulých časů.
13. Závěrečný zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Equipo Prisma. Prima Fusión B1+B2 Libro del alumno. Espaňa, 2009. ISBN 978-84-9848-155-6.
-
Základní:
Equipo Prisma. Prisma Fusión B1+B2 Cuaderno de ejercicios. Espaňa, 2009. ISBN 978-84-9848-156-3.
-
Doporučená:
Lingea. Gramátika: současné španělština. Brno, 2012. ISBN 978-80-87471-44-9.
-
Doporučená:
Lingea. Španělsko-český, česko-španělský velký slovník /. Brno, 2009. ISBN 978-80-87062-64-7.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Učebnice současné španělštiny 1 díl.. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2393-5.
-
Doporučená:
Castro, Viudez Francisca. Uso de la gramática espaňola : intermedio. 2. reimpr. Madrid : Edelsa, 1998. ISBN 84-7711-134-0.
-
Doporučená:
Macíková, Olga. Velká španělská gramatika. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2293-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
14
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - s jistotou vyjádřit umístění, směr - pohovořit na daná témata ( tradice a zvyky) - porozumět kratšímu novinovému článku - vyprávět minulé události - vnímat rozdíly mezi variantami španělštiny - použít odpovídající slovní zásobu a gramatické struktury k vyjádření žádosti, pocitu a odpovědi na ně - použít odpovídající slovní zásobu agramatické struktury pro vyjádření cíle - se aktivně zapojit do diskuze - napsat formální žádost - hodnotit |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- ptát se na minulost, |
- napsat text o minulých zážitcích |
- vyjádřit názor, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- vytvořit koherentní projev, |
- poskytnout radu, |
- dát rozkaz, |
- vyjádřit nabídku, návrh, přijetí, odmítnutí, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je schopen: - vyjádřit minulé, současné i budoucí postoje - popisovat abstraktní pojmy, pocity - číst, porozumět a shrnout články z tisku, internetu - vyjádřit důsledek, příčinu - s jistotou užívat slovní zásoby pro popis přírodních míst a mluvit o hlavních přírodních dominantách Španělska a Latinské Ameriky - orientovat se v reáliích Španělska - je schopen využít gramatické struktury k vyjádření budoucích dějů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
-vyjádřit pravděpodobnost a podivnost |
-vytvořit a použit předbudoucí - budoucí nedokonalou |
-vyjádřit hodnocení a názor |
-vyjádřit souhlas nebo nesouhlas |
-organizovat projev a argumentovat |
-mluvit o konkrétních tématech: ekologie, jazykové varianty. móda atd. |
-indikativní - konjunktivní kontrast |
-zvýraznit nebo dát něčemu důležitost |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|