|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / SK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
SK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Španělská konverzace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro mírně pokročilé, kteří již jednoduchých způsobem komunikují o sobě nebo o známých tématech v přítomném a minulém čase. Cílem kurzu je naučit efektivně komunikovat zejména ústní formou v běžných situacích.
|
Požadavky na studenta
|
pravidelná a aktivní účast na semináři plnění zadávaných úkolů
|
Obsah
|
1. týden Popisy:
- popis osoby, užití přídavných jmen pro kladné a záporné vlastnosti, charakter, fyzický popis
- popis prostředí, města a místa, vyjádření názoru, preference
2. týden Víkend:
- volnočasové aktivity kulturní, sportovní, zábavné, atd.
3. týden Nákupy a služby:
- požádání o pomoc, zvolení produktu, vyjednávání, trhy, nákupní styly
- služby, výměna peněz, opravy, reklamace
4. týden Můj dům, tvůj byt:
- sháníme byt, popis bytu, hypotéky, možnosti placení, problémy s bydlením, vyjádření názoru a preference
5. týden Mám hlad:
- vyjádření rozdílů a shod mezi jídly ve Španělsku, Latinské Americe, České republice a v dalších zemích
- vyjádření obliby a změny preferencí, vliv ostatních kuchyní, kuchyňské náčiní a postupy
6. týden Rodina:
- koncept rodiny, role jednotlivých členů, manželství x soužití, rodina s malými dětmi, syndrom prázdného hnízda, rozvod nebo rozchod
7. týden Vyprávěj historky, příběhy města:
- vyprávět nereálné příběhy v minulosti, nové verze pohádek, příběhy běžného života, mytologie, sny, atd.
8. týden Hudba a tanec:
- romantické bolero, karibské rytmy, sevillanas, historie tanga, česká hudba, hudební trh, slavné osobnosti
9. týden Latinoameričané ve Spojených státech:
- spanglish
10. týden Španělský a latinskoamerický film:
- historie španělského a latinskoamerického filmu
11. týden Nemocný:
- zdravotnické služby, lidské tělo a péče o něj, nemoci
12. týden Prezentace
13. týden Prezentace, hodnocení, udělení zápočtů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Raquel Pinilla y Rosana Acquaroni. !Bien dicho! Ejercicios de expresión oral. SGEL, 2000.
-
Základní:
María Rosa López. Hablemos en Clase, Edinumen. Edinumen, 1999.
-
Doporučená:
Autentické materiály zaměřující se na probíranou problematiku poskytované vyučujícím.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- pojmenovat základní potraviny, |
- pojmenovat názvy obchodů, |
- rozlišit španělské stravovací a sociální návyky, |
- pojmenovat typické španělské pochutiny, |
- pojmenovat základní součásti města, |
- rozlišit tvary pravidelných a nepravidelných sloves v přítomném čase, |
- rozlišit tvary předpřítomného času, |
- rozlišit tvary jednoduchého minulého času, |
- rozlišit tvary imperfekta, |
- rozlišit tvary ukazovacích zájmen, |
- rozlišit tvary neurčitých zájmen, |
- rozlišit tvary zájmen se 4. pádem, |
- rozlišit číslovky 0-1000, |
- vytvořit konstrukci ir+infinitiv, |
- vytvořit konstrukci tener que+infinitiv, hay que+infinitiv, |
- pojmenovat stavy počasí, |
- rozlišit tvary sloves gustar, encantar, doler, |
- vytvořit konstrukci estar+gerundium, hacer+muy/mucho+podst./příd.jméno, |
- pojmenovat roční období a měsíce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- správně vyslovovat a číst text ve španělštině, |
- popsat jednoduchým způsobem osobu nebo věc, |
- postihnout hlavní smyl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na základní informace (tel. číslo, adresa), |
- ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci, |
- vyprávět o průběhu dne a trávení volného času, |
- vyhledat v jednoduchém autentickém textu základní informace, |
- použít základní slovní zásobu a fráze týkající se stravování, |
- vyjádřit preference, |
- popsat jednoduchým způsobem denní rozvrh, |
- podat informace o sociálních vztazích, |
- vyjádřit povinnost, návrh, přijetí a odmítnutí, |
- ptát se na plány a minulost, |
- napsat jednoduchý text o plánech do budoucna, o minulých zážitcích, |
- objednat jídlo |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat předměty a činnosti související s cestováním, |
- pojmenovat formy zábavy, |
- pojmenovat druhy platby, |
- rozlišit předložky místa, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- použít slovní zásobu a fráze týkající se probíraných témat, |
- postihnout hlavní smysl krátkých a jednoduchých sdělení, |
- reagovat na otázky v rámci daných témat, |
- zeptat se na informace s použitím minulého času, |
- vyjádřit názor, preference, |
- požádat o pomoc, |
- vyprávět s použitím minulých časů, |
- poskytnout radu, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|