|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / TEL2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
TEL2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teoretická elektrotechnika 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
260 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KEP/SBTE
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do teorie elektrických obvodů.
Seznámit studenty s fyzikální podstatou přechodných dějů.
Naučit studenty formulovat a řešit přechodné děje v obvodech prvního a vyššího řádu.
Vysvětlit základy teorie dvojbranů.
Naučit studenty řešit elektrické obvody pospané lineárními dvojbarny v časové a frekvenční oblasti.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky udělení zápočtu:
-----------------------------------
1. Aktivní práce při cvičeních. Účast na cvičení je povinná, v případě absence je nutno důvod nepřítomnosti řádně doložit.
2. Podmínkou udělení zápočtu je získat více než 60 % bodů ze dvou zápočtových testů.
3. Vypracování 4 semestrálních prací zadaných přez systém Moodle a odevzdání postupů řešení.
Při nesplnění kterékoliv podmínky je třeba napsat souhrnný opravný test. Na opravný test jsou celkem 3 pokusy, ale za každou nesplněnou podmínku zápočtu se odečítá jeden pokus.
Příklady:
Splněn jeden zápočtový test a odevzdány všecny semestrální práce => 3 pokusy na souhrnný test
Splněn jeden zápočtový test a neodevzdané úkoly => 2 pokusy na souhrnný test
Nesplněn ani jeden test a neodevzdány úkoly => 1 pokus na souhrnný test
Zkouška:
-------------
Zkouška se skládá ze dvou částí:
1. písemná (1. část - test základních znalostí z elektrických obvodů, 2. část - elektrické obvody, každá část obsahuje otázky
testující základní znalosti v rozsahu odpřednášené látky a otázky prokazující schopnost řešit příklady)
2. ústní (diskuse písemky a teorie), koná se pouze v případě, že student získal dostatečný počet bodů z písemné části zkoušky
Posluchač musí prokázat znalost odpřednášené a procvičené látky (pochopení teorie i základních principů a schopnost je aplikovat na řešení konkrétních příkladů).
|
Obsah
|
Metody řešení elektrických obvodů. Vzájemné indukčnosti.
Trojfázová soustava - symetrická soustava.
Trojfázová soustava - nesymetrická soustava.
Obvody s vyššími harmonickými.
Dvojbrany, matice.
Dvojbrany, spojování, ekvivalentní dvojbrany.
Dvojbrany, přenosové vlastnosti.
Přechodné děje 1 - fyzikální podstata.
Přechodné děje - obvody 1. řádu, ss zdroj,
Přechodné děje - obvody 1. řádu, harmonický zdroj,
Přechodné děje - obvody 2. řádu,
Přechodné děje - obvody vyšších řádů, metoda stavových proměnných,
Přechodné děje - Laplaceova transforma
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Prof. Ing. Zdeňka Benešová, CSc. (100%),
Doc. Ing. Jiří Kotlan, CSc. (100%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Prof. Ing. Zdeňka Benešová, CSc. (100%),
Ing. Roman Hamar, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Jiří Kotlan, CSc. (100%),
Ing. Jiří Lahoda, Ph.D. (100%),
Ing. Marcela Ledvinová, Ph.D. (30%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (20%),
Ing. Iveta Petrášová (25%),
Ing. Iveta Petrášová, Ph.D. (100%),
Ing. Karel Pospíšil (25%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
6
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
6
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
14
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
56
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
36
|
Kontaktní výuka
|
16
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat lineární elektrický obvod soustavou rovnic |
vysvětlit metody pro analýzu stejnosměrných obvodů |
vysvětlit metody pro analýzu obvodů v harmonickém ustáleném stavu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit soustavu lineárních algebraických rovnic |
používat integrální a diferenciální počet jedné proměnné |
řešit algebraické rovnice |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
formulovat rovnice popisující nelineární obvody |
vysvětlit fyzikální podstatu přechodných dějů |
rozeznat typ lineárního elektrického filtru podle schématu, frekvenční charakteristiky, přenosové a impulzní funkce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést počítačovou simulaci řešení přechodných jevů vyšších řádů |
řešit přechodné děje prvního řádu |
vypočítat počáteční podmínky a nové ustálené stavy u přechodných dějů vyšších řádů |
určit přenosovou funkci a nakreslit frekvenční charakteristiku lineárního dvojbranu |
sestavit rovnice pro řešení přechodných dějů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|