Informace o kvalifikační práci Politický marketing zvolených politických stran se zaměřením na sociální média - volby do Poslanecké sněmovny České republiky 2021
Tato práce je zaměřena na volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. V práci byl zpracován teoretický základ problematiky politického marketingu a souvisejících oblastí. Následně byl zpracován detailní výzkum, respektive sběr dat, předvolební aktivity zvolených politických stran a hnutí na sociálních sítích, což poskytlo potřebná data pro následující části zabývající se komparací aktivity mezi jednotlivými subjekty. Tato analýza zároveň poskytla potřebný základ pro další sekce zahrnující ověření hypotézy, zhodnocení úspěšnosti naplnění cílů a očekávání u jednotlivých subjektů, následované formulaci poznatků a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on Czech parliamentary election held in 2021. A solid theoretical framework, comprising the main characteristics of the political marketing as well as the related and relevant areas, was built at the beginning of the thesis. Subsequently, by gathering data from chosen social media and political parties, a thorough research was conducted. This research, respectively the data capture, provided necessary foundation for following comparison of pre-election activity of chosen political parties. This analysis allowed the author to verify the hypothesis, evaluate whether the targets and expectations of the political parties were met, and to formulate findings and recommendations.
Klíčová slova
politický marketing, sociální média, sněmovní volby
Klíčová slova v angličtině
political marketing, social media, parliamentary election
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. V práci byl zpracován teoretický základ problematiky politického marketingu a souvisejících oblastí. Následně byl zpracován detailní výzkum, respektive sběr dat, předvolební aktivity zvolených politických stran a hnutí na sociálních sítích, což poskytlo potřebná data pro následující části zabývající se komparací aktivity mezi jednotlivými subjekty. Tato analýza zároveň poskytla potřebný základ pro další sekce zahrnující ověření hypotézy, zhodnocení úspěšnosti naplnění cílů a očekávání u jednotlivých subjektů, následované formulaci poznatků a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on Czech parliamentary election held in 2021. A solid theoretical framework, comprising the main characteristics of the political marketing as well as the related and relevant areas, was built at the beginning of the thesis. Subsequently, by gathering data from chosen social media and political parties, a thorough research was conducted. This research, respectively the data capture, provided necessary foundation for following comparison of pre-election activity of chosen political parties. This analysis allowed the author to verify the hypothesis, evaluate whether the targets and expectations of the political parties were met, and to formulate findings and recommendations.
Klíčová slova
politický marketing, sociální média, sněmovní volby
Klíčová slova v angličtině
political marketing, social media, parliamentary election
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši literatury s ohledem na téma práce.
Představte vybrané politické strany.
Zaznamenejte a porovnejte aktivitu jednotlivých politických stran na vybraných sociálních sítích.
Srovnejte cíle, ambice a očekávané výsledky politických stran s dosaženými výsledky z voleb.
Vyvoďte závěry a formulujte doporučení.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši literatury s ohledem na téma práce.
Představte vybrané politické strany.
Zaznamenejte a porovnejte aktivitu jednotlivých politických stran na vybraných sociálních sítích.
Srovnejte cíle, ambice a očekávané výsledky politických stran s dosaženými výsledky z voleb.
Vyvoďte závěry a formulujte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Bacik, R., Gavurova, B., & Gburova, J. (2021). Political Marketing: Impact of Public Relations on the Change in Voter Behaviour of Consumers (Voters). Marketing and Management of Innovations, 2, 40-48. doi:10.21272/mmi.2021.2-03
Eibl, O., & Janovský, J. (2012). Marketing politických kampaní. Brno, Česko: Masarykova univerzita.
Chytílek, R., Eibl, O., & Matušková, A. (2012). Teorie a metody politického marketingu. Brno, Česko: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Štědroň, B., Potůček, M., Prorok, V., Landovský, J., \& Říha., D. (2013). Politika a politický marketing. Praha, Česko: C.H. Beck.
Zamazalová, M. (2010). Marketing. (2. vyd.). Praha, Česko: C.H. Beck.
Seznam doporučené literatury
Bacik, R., Gavurova, B., & Gburova, J. (2021). Political Marketing: Impact of Public Relations on the Change in Voter Behaviour of Consumers (Voters). Marketing and Management of Innovations, 2, 40-48. doi:10.21272/mmi.2021.2-03
Eibl, O., & Janovský, J. (2012). Marketing politických kampaní. Brno, Česko: Masarykova univerzita.
Chytílek, R., Eibl, O., & Matušková, A. (2012). Teorie a metody politického marketingu. Brno, Česko: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Štědroň, B., Potůček, M., Prorok, V., Landovský, J., \& Říha., D. (2013). Politika a politický marketing. Praha, Česko: C.H. Beck.
Zamazalová, M. (2010). Marketing. (2. vyd.). Praha, Česko: C.H. Beck.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v prezentaci uvedl cíl práce a seznámil s metodikou výzkumu. Uvedl, jak probíhala předrealizační fáze výzkumu a sběr dat. Prezentoval a okomentoval výsledky výzkumu. Informoval o výsledku testování stanovené hypotézy. Po prezentaci odpovídal na otázky členů komise a odpověděl na otázky z posudků.