Bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingového mixu v rámci kulturních památek. Cílem práce je identifikovat jednotlivé nástroje marketingového mixu kláštera Kladruby. Na základě získaných dat navrhnout opatření, která by vedla k inovaci marketingového mixu kláštera. V první části práce jsou popsána teoretická východiska, která jsou zaměřena na představení marketingového mixu v turismu, kulturního turismu, marketingového mixu a aplikace na kulturní památky. Na základě teoretického přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Dále je představena vybraná kulturní památka a lokalita, ve které se nachází. V druhé části práce je uvedena metodika pro sběr primárních dat na základě dotazníkového šetření
a rozhovoru. Součástí práce je interpretace výsledků z těchto dvou výzkumných metod. Z výsledků je stanoveno několik doporučení pro rozvoj marketingových aktivit kláštera.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of the marketing mix within cultural heritage sites. The aim of the thesis is to identify the individual tools of the marketing mix at the Kladruby Monastery and to propose measures, based on the obtained data, that would lead to innovation in the monastery's marketing mix. The first part of the thesis describes the theoretical background, focusing on introducing the marketing mix in tourism, cultural tourism, marketing mix, and its application to cultural heritage sites. The theoretical overview established the research question along with the assumptions for its fulfillment. Additionally, it introduces the selected cultural heritage site and its location. The second part outlines the methodology for collecting primary data through
a questionnaire survey and an interview. The work includes an interpretation of the results from these two research methods, leading to several recommendations for developing the monastery's marketing activities.
Klíčová slova
kulturní památka, marketing, marketingový mix, klášter Kladruby, návštěvnost, návštěvník, kvalitativní a kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
cultural sight, marketing, marketing mix, Kladruby Monastery, visitation, visitor, qualitative and quantitative research
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku marketingového mixu v rámci kulturních památek. Cílem práce je identifikovat jednotlivé nástroje marketingového mixu kláštera Kladruby. Na základě získaných dat navrhnout opatření, která by vedla k inovaci marketingového mixu kláštera. V první části práce jsou popsána teoretická východiska, která jsou zaměřena na představení marketingového mixu v turismu, kulturního turismu, marketingového mixu a aplikace na kulturní památky. Na základě teoretického přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Dále je představena vybraná kulturní památka a lokalita, ve které se nachází. V druhé části práce je uvedena metodika pro sběr primárních dat na základě dotazníkového šetření
a rozhovoru. Součástí práce je interpretace výsledků z těchto dvou výzkumných metod. Z výsledků je stanoveno několik doporučení pro rozvoj marketingových aktivit kláštera.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of the marketing mix within cultural heritage sites. The aim of the thesis is to identify the individual tools of the marketing mix at the Kladruby Monastery and to propose measures, based on the obtained data, that would lead to innovation in the monastery's marketing mix. The first part of the thesis describes the theoretical background, focusing on introducing the marketing mix in tourism, cultural tourism, marketing mix, and its application to cultural heritage sites. The theoretical overview established the research question along with the assumptions for its fulfillment. Additionally, it introduces the selected cultural heritage site and its location. The second part outlines the methodology for collecting primary data through
a questionnaire survey and an interview. The work includes an interpretation of the results from these two research methods, leading to several recommendations for developing the monastery's marketing activities.
Klíčová slova
kulturní památka, marketing, marketingový mix, klášter Kladruby, návštěvnost, návštěvník, kvalitativní a kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
cultural sight, marketing, marketing mix, Kladruby Monastery, visitation, visitor, qualitative and quantitative research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky marketingu kulturních památek.
Představte vybranou kulturní památku a lokalitu, ve které se nachází.
Analyzujte marketingový mix vybrané kulturní památky a její dosavadní marketingové aktivity.
Prověřte možnosti spolupráce v oblasti marketingu s jinými památkami v regionu.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a vypracujte návrhy k rozvoji marketingových aktivit vybrané kulturní památky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky marketingu kulturních památek.
Představte vybranou kulturní památku a lokalitu, ve které se nachází.
Analyzujte marketingový mix vybrané kulturní památky a její dosavadní marketingové aktivity.
Prověřte možnosti spolupráce v oblasti marketingu s jinými památkami v regionu.
Zhodnoťte zjištěné poznatky a vypracujte návrhy k rozvoji marketingových aktivit vybrané kulturní památky.
Seznam doporučené literatury
Johánková, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. Grada Publishing.
Kesner, L. (2005). Marketing a management muzeí a památek. Grada Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. vyd.).Grada Publishing.
Vaštíková, M. (2014). Marketing služeb - efektivně a moderně. Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Johánková, R. (2008). Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. Grada Publishing.
Kesner, L. (2005). Marketing a management muzeí a památek. Grada Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. vyd.).Grada Publishing.
Vaštíková, M. (2014). Marketing služeb - efektivně a moderně. Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka během obhajoby klasifikační práce za pomoci powerpointové prezentace komplexně představila téma své práce, cíle a metodologii výzkumu, který zahrnoval jak kvalitativní tak kvantitativní přístupy. Tématem práce byl Marketingový mix kulturní památky - Kláštera Kladruby. Detailně popsala zdroje dat, vyhodnocení výsledků a jejich aplikaci v návrhové části. Během obhajoby zodpověděla dotazy vedoucího a oponenta práce, jakož i všechny dotazy členů komise. Výsledkem bylo úspěšné obhájení práce a pozitivní hodnocení.