Diplomová práce se zabývá využitím marketingové komunikace pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Cílem této práce je zmapovat marketingovou komunikaci a její nástroje ve společnosti The PUB Franchising s.r.o. a na základě této analýzy navrhnout doporučení na zlepšení marketingové komunikace, která by přispěla ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku. V teoretické části jsou zpracovány poznatky týkající se marketingové komunikace a nástrojů komunikačního mixu. Praktická část je zaměřena na představení společnosti The PUB Franchising s.r.o. a charakteristiku konceptu The PUB - Pilsner Unique Bar, analýzu pozice společnosti na trhu na základě zhodnocení hospodářské situace a analýzy konkurenčních sil pomocí Porterova modelu, dále na analýzu současného stavu marketingové komunikace společnosti a jejích nástrojů, poznatky shrnuje SWOT analýza. Na závěr jsou uvedeny návrhy na zlepšení marketingové komunikace společnosti The PUB Franchising s.r.o.
Annotation in English
The thesis focuses on the use of marketing communication to increase company competitiveness. The aim of this thesis is to analyse marketing communication and marketing communication tools in the company The PUB Franchising s.r.o. and to suggest recommendations to improve marketing communication, which would contribute to increase company competitiveness. The theoretical part presents the knowledge related to marketing communication and marketing communication tools. The practical part is focused on the introdution of the company The PUB Franchising s.r.o. and characteristic of the concept The PUB - Pilsner Unique Bar, the analysis of the company´s market position based on the evaluation of the economic situation and the Porter five forces analysis, then the analysis of marketing communication and marketing communication tools in the company, the results are summarized in the SWOT analysis. At the end of this thesis the improvements of the marketing communication in the company The PUB Franchising s.r.o. are recommended.
Keywords
marketingová komunikace, komunikační mix, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Diplomová práce se zabývá využitím marketingové komunikace pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy. Cílem této práce je zmapovat marketingovou komunikaci a její nástroje ve společnosti The PUB Franchising s.r.o. a na základě této analýzy navrhnout doporučení na zlepšení marketingové komunikace, která by přispěla ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku. V teoretické části jsou zpracovány poznatky týkající se marketingové komunikace a nástrojů komunikačního mixu. Praktická část je zaměřena na představení společnosti The PUB Franchising s.r.o. a charakteristiku konceptu The PUB - Pilsner Unique Bar, analýzu pozice společnosti na trhu na základě zhodnocení hospodářské situace a analýzy konkurenčních sil pomocí Porterova modelu, dále na analýzu současného stavu marketingové komunikace společnosti a jejích nástrojů, poznatky shrnuje SWOT analýza. Na závěr jsou uvedeny návrhy na zlepšení marketingové komunikace společnosti The PUB Franchising s.r.o.
Annotation in English
The thesis focuses on the use of marketing communication to increase company competitiveness. The aim of this thesis is to analyse marketing communication and marketing communication tools in the company The PUB Franchising s.r.o. and to suggest recommendations to improve marketing communication, which would contribute to increase company competitiveness. The theoretical part presents the knowledge related to marketing communication and marketing communication tools. The practical part is focused on the introdution of the company The PUB Franchising s.r.o. and characteristic of the concept The PUB - Pilsner Unique Bar, the analysis of the company´s market position based on the evaluation of the economic situation and the Porter five forces analysis, then the analysis of marketing communication and marketing communication tools in the company, the results are summarized in the SWOT analysis. At the end of this thesis the improvements of the marketing communication in the company The PUB Franchising s.r.o. are recommended.
Keywords
marketingová komunikace, komunikační mix, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza