Cílem této práce je blíže poznat a pochopit situaci společnosti Spectrum production, s.r.o. v období současné hospodářské krize, analyzovat její problémy a nastínit jejich možná řešení. Za použití nástrojů z oblasti účetnictví a marketingu byly zpracovány různé rozbory, za pomoci kterých bylo možné stanovit, jakých výsledků firma dosáhla v posledních letech. V účetním rozboru této práce byly vyčísleny hrubé zisky firmy, výnosy, náklady zakázek, režijní náklady, rentabilita jednotlivých typů zakázek za sledované období let 2005 ? 2010. Marketingovým nástrojem byla sestavená SWOT analýza, která pomohla najít silné a slabé stránky podniku, jeho příležitosti a hrozby. Za pomoci těchto výše jmenovaných nástrojů jsme došli k závěru, že firma byla důsledky současné hospodářské krize zasažena velmi citelně a to nejvíce dvěma způsoby: velmi znatelným poklesem objemu získaných zakázek a vzrůstem režijních nákladů. Firmě byla doporučena různá marketingová a investiční opatření pro oživení firmy v nejbližších letech.
Annotation in English
The purpose of the study was to better understand the situation at Spectrum Production Ltd. during the current economic crisis, analyze its' problems and identify possible solutions. Using different accounting and marketing tools, various analysis we done to determine what results the company has achieved in recent years. In the financial analysis, gross profits, revenues, costs, contracts, overhead costs, and profitability of individual contracts during the reporting period of 2005 - 2010 were analyzed. Marketing effectiveness was compiled through a SWOT analysis (which identified strengths, weaknesses, opportunities, and threats). With the help of these above mentioned tools, we concluded that the company was severely effected by the current economic crisis in two ways: a very noticeable decline in orders received and an increase in overhead costs. The company was advised by in various marketing and investment strategies in how to revive business in the coming years.
Cílem této práce je blíže poznat a pochopit situaci společnosti Spectrum production, s.r.o. v období současné hospodářské krize, analyzovat její problémy a nastínit jejich možná řešení. Za použití nástrojů z oblasti účetnictví a marketingu byly zpracovány různé rozbory, za pomoci kterých bylo možné stanovit, jakých výsledků firma dosáhla v posledních letech. V účetním rozboru této práce byly vyčísleny hrubé zisky firmy, výnosy, náklady zakázek, režijní náklady, rentabilita jednotlivých typů zakázek za sledované období let 2005 ? 2010. Marketingovým nástrojem byla sestavená SWOT analýza, která pomohla najít silné a slabé stránky podniku, jeho příležitosti a hrozby. Za pomoci těchto výše jmenovaných nástrojů jsme došli k závěru, že firma byla důsledky současné hospodářské krize zasažena velmi citelně a to nejvíce dvěma způsoby: velmi znatelným poklesem objemu získaných zakázek a vzrůstem režijních nákladů. Firmě byla doporučena různá marketingová a investiční opatření pro oživení firmy v nejbližších letech.
Annotation in English
The purpose of the study was to better understand the situation at Spectrum Production Ltd. during the current economic crisis, analyze its' problems and identify possible solutions. Using different accounting and marketing tools, various analysis we done to determine what results the company has achieved in recent years. In the financial analysis, gross profits, revenues, costs, contracts, overhead costs, and profitability of individual contracts during the reporting period of 2005 - 2010 were analyzed. Marketing effectiveness was compiled through a SWOT analysis (which identified strengths, weaknesses, opportunities, and threats). With the help of these above mentioned tools, we concluded that the company was severely effected by the current economic crisis in two ways: a very noticeable decline in orders received and an increase in overhead costs. The company was advised by in various marketing and investment strategies in how to revive business in the coming years.