V této bakalářské práci je shrnuta problematika 3D modelování
programu Blender, a bylo vysvětleno vše potřebné k vytvoření
jednoduchých modelů, za použití základních metod, jako například posun, zvětšení/zmenšení a rotace.
Annotation in English
In this bachelor thesis is summed up the issue of 3D modeling
Blender, and explained everything needed to create
simple models, using basic methods, such as shift,
zoom in / out and rotation.
Keywords
Blender, 3D, modelování, časová osa
Keywords in English
Blender, 3D, modeling, timeline
Length of the covering note
38 s.
Language
CZ
Annotation
V této bakalářské práci je shrnuta problematika 3D modelování
programu Blender, a bylo vysvětleno vše potřebné k vytvoření
jednoduchých modelů, za použití základních metod, jako například posun, zvětšení/zmenšení a rotace.
Annotation in English
In this bachelor thesis is summed up the issue of 3D modeling
Blender, and explained everything needed to create
simple models, using basic methods, such as shift,
zoom in / out and rotation.
Keywords
Blender, 3D, modelování, časová osa
Keywords in English
Blender, 3D, modeling, timeline
Research Plan
1. Vysvětlete důležité pojmy z oblasti 3D modelování.
2. Popište instalaci a primární nastavení vizualizačního prostředí Blender.
3. Objasněte práci s polygony a rovinami na realizovaných modelech.
4. Srovnejte 3D animační a modelovací program Blender s vybranými programy
podobného typu.
5. Vytvořte multimediálního průvodce základními modelovacími a animačními funkcemi
v prostředí Blender.
6. Stručně pojednejte o přínosu práce jako podpůrného materiálu ke studiu 3D modelování.
Research Plan
1. Vysvětlete důležité pojmy z oblasti 3D modelování.
2. Popište instalaci a primární nastavení vizualizačního prostředí Blender.
3. Objasněte práci s polygony a rovinami na realizovaných modelech.
4. Srovnejte 3D animační a modelovací program Blender s vybranými programy
podobného typu.
5. Vytvořte multimediálního průvodce základními modelovacími a animačními funkcemi
v prostředí Blender.
6. Stručně pojednejte o přínosu práce jako podpůrného materiálu ke studiu 3D modelování.
Recommended resources
DERAKHSHANI, D. Maya: průvodce 3D grafikou. Praha:
Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-2471-253-9.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. Praha:
BEN - technická literatura, 2009. ISBN 80-7300-244-2.
MULLEN, T. Introducing character animation with Blender. California:
Sybex, 2007. ISBN 978-0-470-10260-2.
HNÍDEK, J. Blender3d.cz [online]. Česká republika:
Vystaveno roku 2005 [cit. 4. 10. 2010]. Text v češtině. Dostupný z WWW:
www.blender3d.cz/drupal/index.php.
Recommended resources
DERAKHSHANI, D. Maya: průvodce 3D grafikou. Praha:
Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-2471-253-9.
POKORNÝ, Pavel. Blender: naučte se 3D grafiku. Praha:
BEN - technická literatura, 2009. ISBN 80-7300-244-2.
MULLEN, T. Introducing character animation with Blender. California:
Sybex, 2007. ISBN 978-0-470-10260-2.
HNÍDEK, J. Blender3d.cz [online]. Česká republika:
Vystaveno roku 2005 [cit. 4. 10. 2010]. Text v češtině. Dostupný z WWW:
www.blender3d.cz/drupal/index.php.