Tato práce se zabývá fotorealistickým renderingem vodní hladiny. První část je zaměřena na výzkum existujících modelů určených pro generování vln a studiem jejich vlastností. Hlavním cílem práce je implementace jednoho z těchto modelů a vytvoření alternativy v podobě displacement shaderu pro RenderMan kompatibilní renderer. Tento shader bude založen na Perlinově šumu.
Annotation in English
This work is focused on photorealistic water surface rendering. First part
of the work is focused on research of existing models generating waves and
studying its possibilities. The main objective is to implement one of those
models and to create the alternative in a way of displacement shader for the
RenderMan compliant renderer. The shader is based on Perlin noise function.
Keywords
RenderMan, počítačová grafika, vodní povrch, Perlinův šum, fotorealismus
Keywords in English
RenderMan, computer graphics, water surface, Perlin noise, photorealism
Length of the covering note
55 s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá fotorealistickým renderingem vodní hladiny. První část je zaměřena na výzkum existujících modelů určených pro generování vln a studiem jejich vlastností. Hlavním cílem práce je implementace jednoho z těchto modelů a vytvoření alternativy v podobě displacement shaderu pro RenderMan kompatibilní renderer. Tento shader bude založen na Perlinově šumu.
Annotation in English
This work is focused on photorealistic water surface rendering. First part
of the work is focused on research of existing models generating waves and
studying its possibilities. The main objective is to implement one of those
models and to create the alternative in a way of displacement shader for the
RenderMan compliant renderer. The shader is based on Perlin noise function.
Keywords
RenderMan, počítačová grafika, vodní povrch, Perlinův šum, fotorealismus
Keywords in English
RenderMan, computer graphics, water surface, Perlin noise, photorealism
Research Plan
Prostudujte algoritmy pro výpočet tvaru vln volné vodní plochy.
Prostudujte osvětlovací modely vhodné pro zobrazení vody.
Implementujte vybranou prostudovanou metodu jako shader pro RenderMan.
Navrhněte a implementujte alternativní postup výpočtu tvaru vln založený na šumových funkcích.
Výsledky srovnejte s publikovanými metodami a s reálnými snímky.
Research Plan
Prostudujte algoritmy pro výpočet tvaru vln volné vodní plochy.
Prostudujte osvětlovací modely vhodné pro zobrazení vody.
Implementujte vybranou prostudovanou metodu jako shader pro RenderMan.
Navrhněte a implementujte alternativní postup výpočtu tvaru vln založený na šumových funkcích.
Výsledky srovnejte s publikovanými metodami a s reálnými snímky.