Cílem této práce je prozkoumat problémy spojené s realizací koordinovaného chování a plánování v počítačových hrách a aplikacích virtuální reality, popsat základní koncepty a nástroje pro koordinaci, kooperaci a komunikaci agentů v MAS (multiagentním systému), popsat platformu Pogamut, zejména její využití pro implementaci a testování MAS, a navrhnout efektivní MAS ve hře Unreal Tournament 2004 v módu Capture the flag (boj o vlajku) s vhodně volenou architekturou pro budoucí použití systému jako programovacího rámce.
Annotation in English
The aim of this work is to explore the problems associated with the implementation of coordinated behavior and planning in computer games and applications of virtual reality. This work first provides overview of the basic concepts and tools for coordination, communication and cooperation of agents in a MAS (multi-agent system). The thesis follows by describtion of the Pogamut platform focusing on its use for testing and implementation of MAS. Later effective MAS is proposed for implementation of the Capture the flag scenario in the Unreal Tournamen 2004 computer game. The system architecture is chosen with regard to future use of the system as a programming framework.
Cílem této práce je prozkoumat problémy spojené s realizací koordinovaného chování a plánování v počítačových hrách a aplikacích virtuální reality, popsat základní koncepty a nástroje pro koordinaci, kooperaci a komunikaci agentů v MAS (multiagentním systému), popsat platformu Pogamut, zejména její využití pro implementaci a testování MAS, a navrhnout efektivní MAS ve hře Unreal Tournament 2004 v módu Capture the flag (boj o vlajku) s vhodně volenou architekturou pro budoucí použití systému jako programovacího rámce.
Annotation in English
The aim of this work is to explore the problems associated with the implementation of coordinated behavior and planning in computer games and applications of virtual reality. This work first provides overview of the basic concepts and tools for coordination, communication and cooperation of agents in a MAS (multi-agent system). The thesis follows by describtion of the Pogamut platform focusing on its use for testing and implementation of MAS. Later effective MAS is proposed for implementation of the Capture the flag scenario in the Unreal Tournamen 2004 computer game. The system architecture is chosen with regard to future use of the system as a programming framework.
Cílem je prozkoumat problémy spojené s realizací koordinovaného chování a plánování v počítačových hrách a aplikacích virtuální reality.
Prostudujte základní koncepty a nástroje pro koordinaci, komunikaci a kooperaci agentů v MAS.
Prostudujte platformu Pogamut, zejména možnosti jejího využití pro implementaci a testování MAS.
Navrhněte efektivní a plausibilní MAS pro platformu Pogamut. Volte vhodnou architekturu s ohledem na budoucí využití systému jako programovacího rámce.
Navržený systém iterativně implementujte, testujte a analyzujte problémová místa v použitém řešení.
Kriticky zhodnoťte dosažené výsledky.
Připravte demonstrátor vytvořeného programového vybavení a vhodnou formou jej prezentujte.
Research Plan
Cílem je prozkoumat problémy spojené s realizací koordinovaného chování a plánování v počítačových hrách a aplikacích virtuální reality.
Prostudujte základní koncepty a nástroje pro koordinaci, komunikaci a kooperaci agentů v MAS.
Prostudujte platformu Pogamut, zejména možnosti jejího využití pro implementaci a testování MAS.
Navrhněte efektivní a plausibilní MAS pro platformu Pogamut. Volte vhodnou architekturu s ohledem na budoucí využití systému jako programovacího rámce.
Navržený systém iterativně implementujte, testujte a analyzujte problémová místa v použitém řešení.
Kriticky zhodnoťte dosažené výsledky.
Připravte demonstrátor vytvořeného programového vybavení a vhodnou formou jej prezentujte.