Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail RŮŽKOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Šárka Advancement of art activities creativity in DDM Advancement of art activities creativity in DDM Thesis finished and defended successfully (DUO).   Szachtová Alena Kubíková Kateřina Bachelor's thesis 1314741600000 31.08.2011 Advancement of art activities creativity in DDM Thesis finished and defended successfully (DUO).
Šárka RŮŽKOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info ROZVOJ KREATIVITY VE VÝTVARNÝCH AKTIVITÁCH V DOMECH DĚTÍ A MLÁDEŽE

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name RŮŽKOVÁ Šárka Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2010/2011
Assigning department KPS
Date of defence Aug 31, 2011
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic Rozvoj kreativity ve výtvarných aktivitách v DDM
Main topic in English Advancement of art activities creativity in DDM
Title according to student ROZVOJ KREATIVITY VE VÝTVARNÝCH AKTIVITÁCH V DOMECH DĚTÍ A MLÁDEŽE
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Szachtová Alena, PhDr.
Reviewer Kubíková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Annotation Tato bakalářská práce je zaměřena na rozvoj kreativity ve výtvarných činnostech v Domech dětí a mládeže. V teoretické části popisuje poznatky, které ovlivňují a utvářejí rozvoj tvořivosti u člověka, a vše, co je podstatné pro kreativní osobnost. Výzkumné šetření na rozvoj kreativity proběhlo ve třech Domech dětí a mládeže a ve výtvarných činnostech v těchto zařízeních byl dětmi vyplněn dotazník. Výzkumným šetřením se potvrdily některé předpoklady této bakalářské práce, ale také se získaly nové poznatky. Děti, které jsou volnočasově zapojeny do výtvarných činností v DDM svoji tvořivost uplatňují i v jiných odvětvích a v běžném životě. Tvořivost jim napomáhá zapojit se i do jiných aktivit a výtvarná činnost jim slouží k relaxaci a odpočinku a je pro ně inspirující. Nacházejí v této činnosti podněty k dalšímu osobnímu rozvoji a tato práce je pro ně radostí. Dle mých předpokladů je důležité, v jakém prostředí děti tvoří a jak se cítí v kolektivu ostatních účastníků činnosti. Tvořivá práce rozvíjí, ovlivňuje a tvaruje člověka a dodává dobrý pocit a uspokojení. Tyto předpoklady se výzkumným šetřením potvrdily, ale také se zároveň nepotvrdil předpoklad, že děti zastavuje v jejich tvořivé práci kritika. Zřejmě je to způsobeno odborností a citlivým přístupem pedagogů v této činnosti, kteří kritiku dokážou podat takovým způsobem, že dětmi není vnímána a nepociťují ji.
Annotation in English This thesis is focused on development of creativity in art activities in Houses of Children and Youth. The theoretical part describes the knowledge which influence and form the development of creativity in man, and everything what is important for creative personality. The survey focused on the development of creativity took place in three Houses of Children and Youth; children in these Houses filled the questionnaire. Research investigation confirmed some of the assumptions of this thesis but also gained new knowledge. Children who are involved in leisure time activities in Houses of Children and Youth apply their creativity also in other sectors and daily life. Creativity helps them to engage in other activities and they use art activity to relaxation and they find it inspiring. They find suggestions for further personal development in this activity and this work is their joy. According to my assumptions, the environment where the children are creating is important and how do they feel in a group of other participants in the activity. Creative work develops, influences and forms the man and gives a good feeling and satisfaction. These assumptions are confirmed by the survey, but the assumption that criticism stops children´s creative work wasn´t confirmed. Obviously this could be caused by proficiency and sensitive approach of teachers in this activity, who can give criticism in such a way that it is not noticed and felt by children.
Keywords Kreativita, volnočasové aktivity, zájmová činnost, zájmové vzdělávání, rozvoj osobnosti, sebepoznání, divergentní myšlení
Keywords in English Creativity, leisure time activities, leisure time education, personal development, self-cognition, divergent cogitation, Houses of Children and Youth
Length of the covering note 61 s.
Language CZ
Annotation
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozvoj kreativity ve výtvarných činnostech v Domech dětí a mládeže. V teoretické části popisuje poznatky, které ovlivňují a utvářejí rozvoj tvořivosti u člověka, a vše, co je podstatné pro kreativní osobnost. Výzkumné šetření na rozvoj kreativity proběhlo ve třech Domech dětí a mládeže a ve výtvarných činnostech v těchto zařízeních byl dětmi vyplněn dotazník. Výzkumným šetřením se potvrdily některé předpoklady této bakalářské práce, ale také se získaly nové poznatky. Děti, které jsou volnočasově zapojeny do výtvarných činností v DDM svoji tvořivost uplatňují i v jiných odvětvích a v běžném životě. Tvořivost jim napomáhá zapojit se i do jiných aktivit a výtvarná činnost jim slouží k relaxaci a odpočinku a je pro ně inspirující. Nacházejí v této činnosti podněty k dalšímu osobnímu rozvoji a tato práce je pro ně radostí. Dle mých předpokladů je důležité, v jakém prostředí děti tvoří a jak se cítí v kolektivu ostatních účastníků činnosti. Tvořivá práce rozvíjí, ovlivňuje a tvaruje člověka a dodává dobrý pocit a uspokojení. Tyto předpoklady se výzkumným šetřením potvrdily, ale také se zároveň nepotvrdil předpoklad, že děti zastavuje v jejich tvořivé práci kritika. Zřejmě je to způsobeno odborností a citlivým přístupem pedagogů v této činnosti, kteří kritiku dokážou podat takovým způsobem, že dětmi není vnímána a nepociťují ji.
Annotation in English
This thesis is focused on development of creativity in art activities in Houses of Children and Youth. The theoretical part describes the knowledge which influence and form the development of creativity in man, and everything what is important for creative personality. The survey focused on the development of creativity took place in three Houses of Children and Youth; children in these Houses filled the questionnaire. Research investigation confirmed some of the assumptions of this thesis but also gained new knowledge. Children who are involved in leisure time activities in Houses of Children and Youth apply their creativity also in other sectors and daily life. Creativity helps them to engage in other activities and they use art activity to relaxation and they find it inspiring. They find suggestions for further personal development in this activity and this work is their joy. According to my assumptions, the environment where the children are creating is important and how do they feel in a group of other participants in the activity. Creative work develops, influences and forms the man and gives a good feeling and satisfaction. These assumptions are confirmed by the survey, but the assumption that criticism stops children´s creative work wasn´t confirmed. Obviously this could be caused by proficiency and sensitive approach of teachers in this activity, who can give criticism in such a way that it is not noticed and felt by children.
Keywords
Kreativita, volnočasové aktivity, zájmová činnost, zájmové vzdělávání, rozvoj osobnosti, sebepoznání, divergentní myšlení
Keywords in English
Creativity, leisure time activities, leisure time education, personal development, self-cognition, divergent cogitation, Houses of Children and Youth
Research Plan
  1. Sběr a prostudování literatury
  2. Rozvoj kretivity
  3. Vlastnosti kreativní osobnosti
  4. Výtvarná činnost - výroba keramiky
  5. Sociometrie, rozhovory, kazuistiky
  6. Analýzy, závěr pro praxi
Research Plan
  1. Sběr a prostudování literatury
  2. Rozvoj kretivity
  3. Vlastnosti kreativní osobnosti
  4. Výtvarná činnost - výroba keramiky
  5. Sociometrie, rozhovory, kazuistiky
  6. Analýzy, závěr pro praxi
Recommended resources
  1. LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-736-71-76
  2. KÖNIGOVÁ, M. Tvořivost - techniky cvičení. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1652-7
  3. KÖNIGOVÁ, M. Jak myslet kreativně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1626-7
Recommended resources
  1. LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-736-71-76
  2. KÖNIGOVÁ, M. Tvořivost - techniky cvičení. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1652-7
  3. KÖNIGOVÁ, M. Jak myslet kreativně. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1626-7
Týká se praxe No
Enclosed appendices 1 CD
Appendices bound in thesis graphs, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file