Tato bakalářská práce je zaměřena na simulaci skalární řízení asynchronního motoru. V teoretické části je popsáno, co to vlastně je skalární řízení, které prvky jsou potřeba a jak je realizujeme v simulačním programu. Nejvíce nás budou zajímat zapojení s čidlem a bez čidla otáček. Výstupem ze simulačního programu by měli být grafické závislosti důležitých veličin motoru. V závěru práce jsou porovnána jednotlivá zapojení pomocí výsledných grafických závislostí.
Annotation in English
This thesis is oriented on the simulation of scalar control of induction motor. In the theoretical part we will explain the term scalar control, which elements are needed and how to implement the simulation program. The most interesting information will be for us the connection with and without sensor of rotations. The output of the simulation program should be the graphical dependences of engine´s quantity. Finally we will compare the individual connection using the results of graphical dependences.
Torque characteristics, torque, reaction torque, magnetic flux, stator frequency, rotor frequency, three-phase voltage inverter, induction motor, speed
Length of the covering note
38 stran přílohy 8 stran
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce je zaměřena na simulaci skalární řízení asynchronního motoru. V teoretické části je popsáno, co to vlastně je skalární řízení, které prvky jsou potřeba a jak je realizujeme v simulačním programu. Nejvíce nás budou zajímat zapojení s čidlem a bez čidla otáček. Výstupem ze simulačního programu by měli být grafické závislosti důležitých veličin motoru. V závěru práce jsou porovnána jednotlivá zapojení pomocí výsledných grafických závislostí.
Annotation in English
This thesis is oriented on the simulation of scalar control of induction motor. In the theoretical part we will explain the term scalar control, which elements are needed and how to implement the simulation program. The most interesting information will be for us the connection with and without sensor of rotations. The output of the simulation program should be the graphical dependences of engine´s quantity. Finally we will compare the individual connection using the results of graphical dependences.