Cílem této bakalářské práce s názvem ?Infiltrace anglického jazyka do slovníku běžného českého podnikatele? je seznámit čtenáře se současnými jazykovými tendencemi v češtině a rolí jakou v ní hraje angličtina a anglické výpůjčky. Práce také poskytne informace o historie výpůjček a o motivačních faktorech v současnosti, které podněcují výpůjčky z angličtiny.
Poslední část práce sestává z analýzy dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit rozsah infiltrace angličtiny do slovníku běžného českého podnikatele a zjištění jeho jazykových preferencí.
Annotation in English
This Bachelor thesis deals with the infiltration of the English language into the vocabulary of a typical Czech businessman. Its objectives are to inform the reader about current tendencies in the Czech language and the role that English represents in it. It also provides brief information about history of borrowings from English and what motivational factors are nowadays important for borrowings.
The final part is based on a questionnaire research and an analysis of use of English by Czech businessmen and their language preferences.
Keywords
angličitna, čeština, pronikání cizích výrazů, výpůjčky z angličtiny, lexikologie, business, jazykové tendence, angličtina v ekonomie
Keywords in English
English, Czech, lexicology, infiltration of foreign words, borrowings from English, language trends, English in economy
Length of the covering note
52 s. (61 482 znaků)
Language
AN
Annotation
Cílem této bakalářské práce s názvem ?Infiltrace anglického jazyka do slovníku běžného českého podnikatele? je seznámit čtenáře se současnými jazykovými tendencemi v češtině a rolí jakou v ní hraje angličtina a anglické výpůjčky. Práce také poskytne informace o historie výpůjček a o motivačních faktorech v současnosti, které podněcují výpůjčky z angličtiny.
Poslední část práce sestává z analýzy dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit rozsah infiltrace angličtiny do slovníku běžného českého podnikatele a zjištění jeho jazykových preferencí.
Annotation in English
This Bachelor thesis deals with the infiltration of the English language into the vocabulary of a typical Czech businessman. Its objectives are to inform the reader about current tendencies in the Czech language and the role that English represents in it. It also provides brief information about history of borrowings from English and what motivational factors are nowadays important for borrowings.
The final part is based on a questionnaire research and an analysis of use of English by Czech businessmen and their language preferences.
Keywords
angličitna, čeština, pronikání cizích výrazů, výpůjčky z angličtiny, lexikologie, business, jazykové tendence, angličtina v ekonomie
Keywords in English
English, Czech, lexicology, infiltration of foreign words, borrowings from English, language trends, English in economy
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Recommended resources
SVOBODOVÁ, D. Aspekty hodnocení cizojazyčných přejímek: mezi módností a standardem. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-732-8
KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise.
VIERECK, W., RAMISCH, H. Encyklopedický atlas anglického jazyka. Praha: Lidové noviny, 2005, 299 s. ISBN 80-7106-569-2
KEETON, M. The future of English?: A guide to forecasting the popularity of the English language in the 21st century. London: British Council, 1997, 64 s. ISBN 0-86355-356-7
SPARLING, D. English or Czenglish? Jak se vyhnout čechismům v angličtině. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 209 s. ISBN 80-04-25969-3
GORLACH, M. English in Europe. Oxford: Oxford University Press, 2004, 339 s. ISBN 0-19-927310-3
DUŠKOVÁ, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Nakladatelství Academia, 2006, 302 s. ISBN 80-200-1413-6
MARTINCOVÁ, O. Nová slova v češtině: Slovník neologismů. Praha: ÚJČ AV, 2005. ISBN 80-200-0640-0
Recommended resources
SVOBODOVÁ, D. Aspekty hodnocení cizojazyčných přejímek: mezi módností a standardem. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-732-8
KAFTAN, M. Modern Business English in Enterprise.
VIERECK, W., RAMISCH, H. Encyklopedický atlas anglického jazyka. Praha: Lidové noviny, 2005, 299 s. ISBN 80-7106-569-2
KEETON, M. The future of English?: A guide to forecasting the popularity of the English language in the 21st century. London: British Council, 1997, 64 s. ISBN 0-86355-356-7
SPARLING, D. English or Czenglish? Jak se vyhnout čechismům v angličtině. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 209 s. ISBN 80-04-25969-3
GORLACH, M. English in Europe. Oxford: Oxford University Press, 2004, 339 s. ISBN 0-19-927310-3
DUŠKOVÁ, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Nakladatelství Academia, 2006, 302 s. ISBN 80-200-1413-6
MARTINCOVÁ, O. Nová slova v češtině: Slovník neologismů. Praha: ÚJČ AV, 2005. ISBN 80-200-0640-0