Bakalářská práce se věnuje práci s institutem "veřejné osoby". Byl vytvořen předmět uspokojivých estetických kvalit, ovšem zcela bez užitku a užití. Vybraných deset reprezentantů společensko-kulturního života plzeňského regionu bylo osloveno, aby tento předmět, objekt přijali za věc nezbytnou k výkonu profese a o této nezbytnosti pohovořili před kamerou. Z deseti oslovených pět souhlasilo. Výsledná práce - mimo prací doplňkových - je kompilací těchto výpovědí.
Anotace v angličtině
As a theme of my Bachelor Thesis I chose kind of multimedia project, combinating working with public people. A base of my work is an object. I have chosen some ?public? and important people from social and cultural scene od Pilsen Region and asked them for little service ? to play in my video. I invited them to engage their imagination to make a kind of insignia or iconic item from my useless object, and speak of it. They had agreed with shooting, prepared their testimonies and let me kindly to record them. From the recorded testimonies compiled I the video, final product of practical part of my Bachelor Thesis.
Bakalářská práce se věnuje práci s institutem "veřejné osoby". Byl vytvořen předmět uspokojivých estetických kvalit, ovšem zcela bez užitku a užití. Vybraných deset reprezentantů společensko-kulturního života plzeňského regionu bylo osloveno, aby tento předmět, objekt přijali za věc nezbytnou k výkonu profese a o této nezbytnosti pohovořili před kamerou. Z deseti oslovených pět souhlasilo. Výsledná práce - mimo prací doplňkových - je kompilací těchto výpovědí.
Anotace v angličtině
As a theme of my Bachelor Thesis I chose kind of multimedia project, combinating working with public people. A base of my work is an object. I have chosen some ?public? and important people from social and cultural scene od Pilsen Region and asked them for little service ? to play in my video. I invited them to engage their imagination to make a kind of insignia or iconic item from my useless object, and speak of it. They had agreed with shooting, prepared their testimonies and let me kindly to record them. From the recorded testimonies compiled I the video, final product of practical part of my Bachelor Thesis.
Minimální rozsah prací:
Počet: 1 zpracovaný multimediální projekt
Formát: Video v rozsahu min. 10 minut
Popis realizace:
Kompletní zpracování multimediálního projektu dle pokynů vedoucího práce.
Výstup:
1 zpracovaný multimediální projekt dle pokynů vedoucího práce.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad
Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce:
Sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec
Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden
Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor
Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen
Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben
Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení
zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
Počet: 1 zpracovaný multimediální projekt
Formát: Video v rozsahu min. 10 minut
Popis realizace:
Kompletní zpracování multimediálního projektu dle pokynů vedoucího práce.
Výstup:
1 zpracovaný multimediální projekt dle pokynů vedoucího práce.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
1) listopad
Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce:
Sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec
Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden
Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor
Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce.
5) březen
Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben
Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení
zápočtu).
Obhajoba:
červen obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha: Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
Eco, Umberto. Interpretácia a nad-interpretácia. Bratislava: Archa, 1995.
Adobe Premiere Pro CS5: oficiální výukový kurz. Adobe Creative Team. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3248-7.
Warr, Tracey. The artist's body. London: Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture: an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
Osborne, Peter. Conceptual art. London: Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
Buscombe, Edward. Cinema today. London: Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8.
Seznam doporučené literatury
Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha: Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
Eco, Umberto. Interpretácia a nad-interpretácia. Bratislava: Archa, 1995.
Adobe Premiere Pro CS5: oficiální výukový kurz. Adobe Creative Team. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3248-7.
Warr, Tracey. The artist's body. London: Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture: an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
Osborne, Peter. Conceptual art. London: Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
Buscombe, Edward. Cinema today. London: Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8.
Přílohy volně vložené
1 DVD, 1 objekt
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: VĚC-PRO-VĚC
Vedoucí práce: Morávek Jan, MgA., navržená známka:
Oponent práce: Kratochvíl Jaroslav, Bc. et MgA., navržená známka:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce (nejprve formou prezentace na PC a následně formou instalace díla ve výstavním prostoru). Poté byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhovaného hodnocení. Následně byla komise seznámena s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.