Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail KAŠOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Ilona Ritualized Behavior in Preschool Children in the Evolutionary Process of Social Learning: A research in nursery schools of the Plzeň Region. Ritualized Behavior in Preschool Children in the Evolutionary Process of Social Learning: A research in nursery schools of the Plzeň Region. Thesis finished and defended successfully (DUO).   Sovová Pavla - Bachelor's thesis 1400450400000 19.05.2014 Ritualized Behavior in Preschool Children in the Evolutionary Process of Social Learning: A research in nursery schools of the Plzeň Region. Thesis finished and defended successfully (DUO).
Ilona KAŠOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Ritualizované chování dětí předškolního věku v procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje.

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name KAŠOVÁ Ilona Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2013/2014
Assigning department KPG
Date of defence May 19, 2014
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic Ritualizované chování dětí předškolního věku v evoluční perspektivě procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje.
Main topic in English Ritualized Behavior in Preschool Children in the Evolutionary Process of Social Learning: A research in nursery schools of the Plzeň Region.
Title according to student Ritualizované chování dětí předškolního věku v procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje.
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Sovová Pavla, Mgr. Ph.D.
Annotation Ritualizované chování dětí předškolního věku v evolučním procesu sociálního učení je obsahem teoretické části bakalářské práce. Zabývá se jednotlivými obecnými pojmy, na jejichž základě vysvětluje souvislosti s rituálním chováním. Rozvíjí myšlenku přínosu rituálů k mechanismům sociálního učení. V centru zájmu jsou evoluční kořeny ritualizovaného chování jako prostředku formy sociálního učení nápodobou imitací a předpoklady dítěte předškolního věku k jednání zaměřenému na kroky vedoucí k dosažení cíle více než na cíl samotný. Výzkumné šetření se zaměřuje na kvalitativní a kvantitativní hodnocení využívání rituálů v mateřských školách na výzkumném souboru učitelek mateřských škol Plzeňského kraje.
Annotation in English The subject of the theoretical part of the thesis is ritualized behavior of preschool children in the processes of social learning from an evolutionary perspective. There are some general terms taken into consideration and on their basis the general issues regarding the phenomenon are subject of interest. The idea of contribution of rituals to the social learning mechanisms is developed here. In the center of attention are evolutionary roots of ritualized behavior in the processes of social learning by imitation and a child's predispositions to concentrate its attention more to the structure of an action than to the goal of that action. The original research, presented in the second part of the thesis, evaluates relevant data derived from questionnaire conducted among nursery school teachers from the Plzeň Region.
Keywords Rituál, ritualizované chování, sociální učení, evoluce, evoluční perspektiva, imitace jako forma sociálního učení
Keywords in English Ritual, Ritualized Behavior, Social Learning, Evolution, Evolutionary Perspective, Imitation as a Form of Social Learning
Length of the covering note s. 39 (74 699 znaků)
Language CZ
Annotation
Ritualizované chování dětí předškolního věku v evolučním procesu sociálního učení je obsahem teoretické části bakalářské práce. Zabývá se jednotlivými obecnými pojmy, na jejichž základě vysvětluje souvislosti s rituálním chováním. Rozvíjí myšlenku přínosu rituálů k mechanismům sociálního učení. V centru zájmu jsou evoluční kořeny ritualizovaného chování jako prostředku formy sociálního učení nápodobou imitací a předpoklady dítěte předškolního věku k jednání zaměřenému na kroky vedoucí k dosažení cíle více než na cíl samotný. Výzkumné šetření se zaměřuje na kvalitativní a kvantitativní hodnocení využívání rituálů v mateřských školách na výzkumném souboru učitelek mateřských škol Plzeňského kraje.
Annotation in English
The subject of the theoretical part of the thesis is ritualized behavior of preschool children in the processes of social learning from an evolutionary perspective. There are some general terms taken into consideration and on their basis the general issues regarding the phenomenon are subject of interest. The idea of contribution of rituals to the social learning mechanisms is developed here. In the center of attention are evolutionary roots of ritualized behavior in the processes of social learning by imitation and a child's predispositions to concentrate its attention more to the structure of an action than to the goal of that action. The original research, presented in the second part of the thesis, evaluates relevant data derived from questionnaire conducted among nursery school teachers from the Plzeň Region.
Keywords
Rituál, ritualizované chování, sociální učení, evoluce, evoluční perspektiva, imitace jako forma sociálního učení
Keywords in English
Ritual, Ritualized Behavior, Social Learning, Evolution, Evolutionary Perspective, Imitation as a Form of Social Learning
Research Plan 1. Zpracování projektu práce\\ 2. Sběr a analýza odborné literatury\\ 3. Realizace projektu práce\\ 4. Závěry a doporučení pro praxi\\ 5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\ 2. Sběr a analýza odborné literatury\\ 3. Realizace projektu práce\\ 4. Závěry a doporučení pro praxi\\ 5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources TURNER, Victor. Průběh rituálu. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-722-6900-3.\\ KAUFMANN-HUBER, Gertrud. Děti potřebují rituály. Rádci pro rodiče a vychovatele. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-717-8203-3.\\ KURR VAN GENNEP, Charles-Arnold. Přechodové rituály: systematické studium rituálů. Praha: Lidové noviny, 1997. ISBN 80-710-6178-6.\\ SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka a Slovník filosofických pojmů. Praha: Vyšehrad, 1998. ISBN 80-702-1253-5.\\ BUDIL, Ivo. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha: Triton, 1998. ISBN 80-725-4001-7.\\ RICHERSON, Peter a Robert BOYD. V genech není všechno, aneb, Jak kultura změnila evoluci člověka. Praha: Academia, 2012. ISBN 978-802-0020-666.\\
Recommended resources
TURNER, Victor. Průběh rituálu. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-722-6900-3.\\ KAUFMANN-HUBER, Gertrud. Děti potřebují rituály. Rádci pro rodiče a vychovatele. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-717-8203-3.\\ KURR VAN GENNEP, Charles-Arnold. Přechodové rituály: systematické studium rituálů. Praha: Lidové noviny, 1997. ISBN 80-710-6178-6.\\ SOKOL, Jan. Malá filosofie člověka a Slovník filosofických pojmů. Praha: Vyšehrad, 1998. ISBN 80-702-1253-5.\\ BUDIL, Ivo. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha: Triton, 1998. ISBN 80-725-4001-7.\\ RICHERSON, Peter a Robert BOYD. V genech není všechno, aneb, Jak kultura změnila evoluci člověka. Praha: Academia, 2012. ISBN 978-802-0020-666.\\
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis graphs
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file