Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail ZÁRUBOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Veronika University of the Third Age and marketing communication with seniors University of the Third Age and marketing communication with seniors Thesis finished and defended successfully (DUO).   Eger Ludvík Tlučhoř Jan Bachelor's thesis 1402351200000 10.06.2014 University of the Third Age and marketing communication with seniors Thesis finished and defended successfully (DUO).
Veronika ZÁRUBOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Univerzita třetího věku a marketingová komunikace se seniory

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name ZÁRUBOVÁ Veronika Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2013/2014
Assigning department KMO
Date of defence Jun 10, 2014
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic Univerzita třetího věku a marketingová komunikace se seniory
Main topic in English University of the Third Age and marketing communication with seniors
Title according to student Univerzita třetího věku a marketingová komunikace se seniory
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Eger Ludvík, doc. PaedDr. CSc.
Reviewer Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Annotation Předložená bakalářská práce je zaměřena na univerzitu třetího věku a marketingovou komunikaci se seniory. Cílem práce bylo popsat seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání, shrnout stav univerzit třetího věku, analyzovat současný stav marketingové komunikace univerzity třetího věku a pojmenovat možné trendy. Hlavním výstupem práce je průzkum v podobě dotazníkové šetření. To proběhlo na základě iniciativy Univerzity třetího věku v Plzni. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak se jedinci připravují či připravovali během svého života na důchodový věk a stáří. V závislosti na tom byl zkoumán zájem o kurz Příprava na stáří. Návrh možného řešení se týká strategie marketingové komunikace U3V. Bakalářská práce a výsledky dotazníkového šetření budou předány tajemnici U3V jako podklad pro přípravu tohoto nového vzdělávacího produktu.
Annotation in English This bachelor thesis is focused on the University of the Third Age and marketing communication with the seniors. The main objective of this project was to describe the seniors as a target group for education, summarize the state of universities of the third age, analyze the actual state of university marketing communications and identify possible trends. The main outcome of project is a questionnaire survey. The initiative of it came from the University of the Third Age in Pilsen. The aim of the survey was to find out how individuals are preparing or are prepared during their life on the retirement. After that was studied interest in the course "Preparation for old age". I suggested possible solutions which involves marketing communication strategy U3A. Bachelor thesis and the results of the survey will be forwarded to the Secretary of U3A as a basis for expanding research.
Keywords marketing, marketingová komunikace, senioři, generace 50+, univerzita třetího věku
Keywords in English marketing, marketing communication, seniors, generation 50+, The University of the Third Age
Length of the covering note 79 s. (84 799 znaků)
Language CZ
Annotation
Předložená bakalářská práce je zaměřena na univerzitu třetího věku a marketingovou komunikaci se seniory. Cílem práce bylo popsat seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání, shrnout stav univerzit třetího věku, analyzovat současný stav marketingové komunikace univerzity třetího věku a pojmenovat možné trendy. Hlavním výstupem práce je průzkum v podobě dotazníkové šetření. To proběhlo na základě iniciativy Univerzity třetího věku v Plzni. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak se jedinci připravují či připravovali během svého života na důchodový věk a stáří. V závislosti na tom byl zkoumán zájem o kurz Příprava na stáří. Návrh možného řešení se týká strategie marketingové komunikace U3V. Bakalářská práce a výsledky dotazníkového šetření budou předány tajemnici U3V jako podklad pro přípravu tohoto nového vzdělávacího produktu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the University of the Third Age and marketing communication with the seniors. The main objective of this project was to describe the seniors as a target group for education, summarize the state of universities of the third age, analyze the actual state of university marketing communications and identify possible trends. The main outcome of project is a questionnaire survey. The initiative of it came from the University of the Third Age in Pilsen. The aim of the survey was to find out how individuals are preparing or are prepared during their life on the retirement. After that was studied interest in the course "Preparation for old age". I suggested possible solutions which involves marketing communication strategy U3A. Bachelor thesis and the results of the survey will be forwarded to the Secretary of U3A as a basis for expanding research.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, senioři, generace 50+, univerzita třetího věku
Keywords in English
marketing, marketing communication, seniors, generation 50+, The University of the Third Age
Research Plan
  1. Shrňte stav univerzit třetího věku v České republice.
  2. Popište seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání.
  3. Analyzujte současný stav marketingové komunikace vzdělávacích institucí se seniory.
  4. Vytvořte náměty z příkladů dobré praxe.
  5. Pojmenujte možné trendy.
Research Plan
  1. Shrňte stav univerzit třetího věku v České republice.
  2. Popište seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání.
  3. Analyzujte současný stav marketingové komunikace vzdělávacích institucí se seniory.
  4. Vytvořte náměty z příkladů dobré praxe.
  5. Pojmenujte možné trendy.
Recommended resources
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1041-9.
  • KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3541-2.
  • KOTLER, Philip. KELLER, Kevin, Lane. Marketing management. Praha: Grada 2007, ISBN 978-80-247-1359-5.
Recommended resources
  • FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1041-9.
  • KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3541-2.
  • KOTLER, Philip. KELLER, Kevin, Lane. Marketing management. Praha: Grada 2007, ISBN 978-80-247-1359-5.
Týká se praxe No
Enclosed appendices nejsou
Appendices bound in thesis graphs, schemes, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record viz. posudky vedoucího a oponenta BP a zápis o průběhu obhajoby
Defence procedure record file