Předložená bakalářská práce je zaměřena na univerzitu třetího věku a marketingovou komunikaci se seniory. Cílem práce bylo popsat seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání, shrnout stav univerzit třetího věku, analyzovat současný stav marketingové komunikace univerzity třetího věku a pojmenovat možné trendy. Hlavním výstupem práce je průzkum v podobě dotazníkové šetření. To proběhlo na základě iniciativy Univerzity třetího věku v Plzni. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak se jedinci připravují či připravovali během svého života na důchodový věk a stáří. V závislosti na tom byl zkoumán zájem o kurz Příprava na stáří. Návrh možného řešení se týká strategie marketingové komunikace U3V. Bakalářská práce a výsledky dotazníkového šetření budou předány tajemnici U3V jako podklad pro přípravu tohoto nového vzdělávacího produktu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the University of the Third Age and marketing communication with the seniors. The main objective of this project was to describe the seniors as a target group for education, summarize the state of universities of the third age, analyze the actual state of university marketing communications and identify possible trends. The main outcome of project is a questionnaire survey. The initiative of it came from the University of the Third Age in Pilsen. The aim of the survey was to find out how individuals are preparing or are prepared during their life on the retirement. After that was studied interest in the course "Preparation for old age". I suggested possible solutions which involves marketing communication strategy U3A. Bachelor thesis and the results of the survey will be forwarded to the Secretary of U3A as a basis for expanding research.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, senioři, generace 50+, univerzita třetího věku
Keywords in English
marketing, marketing communication, seniors, generation 50+, The University of the Third Age
Length of the covering note
79 s. (84 799 znaků)
Language
CZ
Annotation
Předložená bakalářská práce je zaměřena na univerzitu třetího věku a marketingovou komunikaci se seniory. Cílem práce bylo popsat seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání, shrnout stav univerzit třetího věku, analyzovat současný stav marketingové komunikace univerzity třetího věku a pojmenovat možné trendy. Hlavním výstupem práce je průzkum v podobě dotazníkové šetření. To proběhlo na základě iniciativy Univerzity třetího věku v Plzni. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak se jedinci připravují či připravovali během svého života na důchodový věk a stáří. V závislosti na tom byl zkoumán zájem o kurz Příprava na stáří. Návrh možného řešení se týká strategie marketingové komunikace U3V. Bakalářská práce a výsledky dotazníkového šetření budou předány tajemnici U3V jako podklad pro přípravu tohoto nového vzdělávacího produktu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the University of the Third Age and marketing communication with the seniors. The main objective of this project was to describe the seniors as a target group for education, summarize the state of universities of the third age, analyze the actual state of university marketing communications and identify possible trends. The main outcome of project is a questionnaire survey. The initiative of it came from the University of the Third Age in Pilsen. The aim of the survey was to find out how individuals are preparing or are prepared during their life on the retirement. After that was studied interest in the course "Preparation for old age". I suggested possible solutions which involves marketing communication strategy U3A. Bachelor thesis and the results of the survey will be forwarded to the Secretary of U3A as a basis for expanding research.
Keywords
marketing, marketingová komunikace, senioři, generace 50+, univerzita třetího věku
Keywords in English
marketing, marketing communication, seniors, generation 50+, The University of the Third Age
Research Plan
Shrňte stav univerzit třetího věku v České republice.
Popište seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání.
Analyzujte současný stav marketingové komunikace vzdělávacích institucí se seniory.
Vytvořte náměty z příkladů dobré praxe.
Pojmenujte možné trendy.
Research Plan
Shrňte stav univerzit třetího věku v České republice.
Popište seniory jako cílovou skupinu pro vzdělávání.
Analyzujte současný stav marketingové komunikace vzdělávacích institucí se seniory.
Vytvořte náměty z příkladů dobré praxe.
Pojmenujte možné trendy.
Recommended resources
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1041-9.
KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip. KELLER, Kevin, Lane. Marketing management. Praha: Grada 2007, ISBN 978-80-247-1359-5.
Recommended resources
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006, ISBN 80-251-1041-9.
KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip. KELLER, Kevin, Lane. Marketing management. Praha: Grada 2007, ISBN 978-80-247-1359-5.
Enclosed appendices
nejsou
Appendices bound in thesis
graphs, schemes, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
viz. posudky vedoucího a oponenta BP a zápis o průběhu obhajoby