Tato práce se zabývá porovnáním průměrných hodnot elektrodermální aktivity (EDA) a elektrookulografie (EOG) v průběhu senzomotorického učení. Testovaní jedinci budou měřeni přístroji na snímání EDA a EOG během zrcadlového kreslení. Soubor jedinců představuje skupina aktivních sportovců, studentů TVS a TVSV na Pedagogické fakultě ZČU. Předpokládáme, že křivky EDA a EOG budou pozitivně korelovat a budou odrážet jak temperamentové vlastnosti jedince, tak jeho schopnosti motorické docility. Informace o vztahu mezi EDA a EOG by mohly pomoci objasnit faktory, které mají vliv na průběh motorického učení, a tím přispět k zefektivnění tréninkového procesu.
Annotation in English
This work is concerned to comparison between average values of electrodermal activity and electrooculography during the process of sensomotoric learning.Tested subjects will be measured by devices to measure EDA and EOG during "mirror drawing". The group of tested subects is collected from active sportsmen, students of sports and education at the Faculty of education, at the University of West Bohemia. We suppose, that the curves of EDA and EOG will be positive correlating and there will be apparent temperament qualities of individuals the set and their abilities of motory learning. The information about the relationship between EDA and EOG will be helpful for clearing up the factors, which influence a motory leasing and thus this information can help to make training process better.
Keywords
Elektrodermální aktivita, elektrookulografie, senzomotorické učení, aktivační úroveň, zrcadlové učení
Tato práce se zabývá porovnáním průměrných hodnot elektrodermální aktivity (EDA) a elektrookulografie (EOG) v průběhu senzomotorického učení. Testovaní jedinci budou měřeni přístroji na snímání EDA a EOG během zrcadlového kreslení. Soubor jedinců představuje skupina aktivních sportovců, studentů TVS a TVSV na Pedagogické fakultě ZČU. Předpokládáme, že křivky EDA a EOG budou pozitivně korelovat a budou odrážet jak temperamentové vlastnosti jedince, tak jeho schopnosti motorické docility. Informace o vztahu mezi EDA a EOG by mohly pomoci objasnit faktory, které mají vliv na průběh motorického učení, a tím přispět k zefektivnění tréninkového procesu.
Annotation in English
This work is concerned to comparison between average values of electrodermal activity and electrooculography during the process of sensomotoric learning.Tested subjects will be measured by devices to measure EDA and EOG during "mirror drawing". The group of tested subects is collected from active sportsmen, students of sports and education at the Faculty of education, at the University of West Bohemia. We suppose, that the curves of EDA and EOG will be positive correlating and there will be apparent temperament qualities of individuals the set and their abilities of motory learning. The information about the relationship between EDA and EOG will be helpful for clearing up the factors, which influence a motory leasing and thus this information can help to make training process better.
Keywords
Elektrodermální aktivita, elektrookulografie, senzomotorické učení, aktivační úroveň, zrcadlové učení