Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in.
(Sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail FRANČE Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Zdeněk Optimal hybridization ratio of parallel hybrid powertrain Optimal hybridization ratio of parallel hybrid powertrain Thesis finished and defended successfully (DUO).   Punčochář Ivo Flídr Miroslav Master's thesis 1402956000000 17.06.2014 Optimal hybridization ratio of parallel hybrid powertrain Thesis finished and defended successfully (DUO).
Zdeněk FRANČE Master's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Optimální hybridizační poměr paralelního hybridního pohonu

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name FRANČE Zdeněk Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2013/2014
Assigning department KKY
Date of defence Jun 17, 2014
Type of thesis Master's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - The following mandatory fields are not filled in for this Thesis.: Title in English
Main topic Optimální hybridizační poměr paralelního hybridního pohonu
Main topic in English Optimal hybridization ratio of parallel hybrid powertrain
Title according to student Optimální hybridizační poměr paralelního hybridního pohonu
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Punčochář Ivo, Ing. Ph.D.
Reviewer Flídr Miroslav, Ing. Ph.D.
Annotation Diplomová práce se zabývá syntézou optimální řídicí strategie při řízení hybridizačního poměru paralelního hybridního pohonu. Hybridizační poměr udává míru, s jakou se elektromotor a spalovací motor v každém časovém okamžiku podílejí na uspokojení celkového požadovaného točivého momentu. Cílem optimální řídicí strategie, navržené metodou dynamického programování, je zvýšení efektivity využití fosilních paliv v osobní dopravě a snížení dopadů spalování fosilních paliv na životní prostředí. Výsledky ukazují, že paralelní hybridní vozidlo s optimálně řízeným hybridizačním poměrem může dosáhnout na stejném testovacím cyklu až o 20 % nižší spotřeby paliva ve srovnání se spotřebou stejného vozu poháněného pouze spalovacím motorem.
Annotation in English This diploma thesis deals with the optimal control strategy of split factor of the parallel hybrid drivetrain. Split factor determines how the torque demand is split between the internal combustion engine and electric motor at every time step. The goal of the optimal control strategy computed by dynamic programming is to increase the efficiency of usage of fossil fuels in passenger transport and reduce the environmental impacts of burning fossil fuels. The results show that the optimal control of split factor in parallel hybrid vehicle can save up to 20% of fuel compared to the consumption of the same vehicle powered by an internal combustion engine at the same driving cycle.
Keywords Paralelní hybridní pohon, optimální strategie řízení, dynamické programování
Keywords in English Parallel hybrid drivetrain, optimal control, dynamic programming
Length of the covering note 70
Language CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá syntézou optimální řídicí strategie při řízení hybridizačního poměru paralelního hybridního pohonu. Hybridizační poměr udává míru, s jakou se elektromotor a spalovací motor v každém časovém okamžiku podílejí na uspokojení celkového požadovaného točivého momentu. Cílem optimální řídicí strategie, navržené metodou dynamického programování, je zvýšení efektivity využití fosilních paliv v osobní dopravě a snížení dopadů spalování fosilních paliv na životní prostředí. Výsledky ukazují, že paralelní hybridní vozidlo s optimálně řízeným hybridizačním poměrem může dosáhnout na stejném testovacím cyklu až o 20 % nižší spotřeby paliva ve srovnání se spotřebou stejného vozu poháněného pouze spalovacím motorem.
Annotation in English
This diploma thesis deals with the optimal control strategy of split factor of the parallel hybrid drivetrain. Split factor determines how the torque demand is split between the internal combustion engine and electric motor at every time step. The goal of the optimal control strategy computed by dynamic programming is to increase the efficiency of usage of fossil fuels in passenger transport and reduce the environmental impacts of burning fossil fuels. The results show that the optimal control of split factor in parallel hybrid vehicle can save up to 20% of fuel compared to the consumption of the same vehicle powered by an internal combustion engine at the same driving cycle.
Keywords
Paralelní hybridní pohon, optimální strategie řízení, dynamické programování
Keywords in English
Parallel hybrid drivetrain, optimal control, dynamic programming
Research Plan
  1. Zpracujte rešerši literatury věnované modelování a řízení paralelních hybridních pohonů.
  2. Navrhněte modely klasického a paralelního hybridního pohonu s využitím postupů matematicko-fyzikálního modelování.
  3. Využijte metodu dynamického programování k návrhu řízení poměrného využití spalovacího a elektrického motoru v paralelním hybridním pohonu s cílem minimizalizace spotřeby paliva a respektování fyzikálních omezení.
  4. Srovnejte spotřebu paliva klasického a paralelního hybridního pohonu pro vybrané standardizované testovací cykly.
  5. Zhodnoťte dosažené výsledky.
Research Plan
  1. Zpracujte rešerši literatury věnované modelování a řízení paralelních hybridních pohonů.
  2. Navrhněte modely klasického a paralelního hybridního pohonu s využitím postupů matematicko-fyzikálního modelování.
  3. Využijte metodu dynamického programování k návrhu řízení poměrného využití spalovacího a elektrického motoru v paralelním hybridním pohonu s cílem minimizalizace spotřeby paliva a respektování fyzikálních omezení.
  4. Srovnejte spotřebu paliva klasického a paralelního hybridního pohonu pro vybrané standardizované testovací cykly.
  5. Zhodnoťte dosažené výsledky.
Recommended resources Dodá vedoucí diplomové práce
Recommended resources
Dodá vedoucí diplomové práce
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis -
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file