Tato diplomová práce obsahuje konstrukční návrh nákladního, dvounápravového podvozku Y27 s kotoučovou brzdou. Byl vypracován návrh brzdových konzol ve čtyřech variantách pro uchycení brzdových jednotek. Nejvhodnější varianta byla podrobně zpracována na výrobním výkrese a ověřena pevnostním výpočtem.
Annotation in English
This thesis includes the design cargo, two-axle bogie Y27 with disc brakes. Has been drafted brake brackets in four variants for attaching the brake units. The best option was elaborated in detail on the manufacturing drawings and verified by the strength calculation.
Tato diplomová práce obsahuje konstrukční návrh nákladního, dvounápravového podvozku Y27 s kotoučovou brzdou. Byl vypracován návrh brzdových konzol ve čtyřech variantách pro uchycení brzdových jednotek. Nejvhodnější varianta byla podrobně zpracována na výrobním výkrese a ověřena pevnostním výpočtem.
Annotation in English
This thesis includes the design cargo, two-axle bogie Y27 with disc brakes. Has been drafted brake brackets in four variants for attaching the brake units. The best option was elaborated in detail on the manufacturing drawings and verified by the strength calculation.
Základní požadavky:
Navrhněte dvounápravový bezčelníkový podvozek typu Y27 vybavený kotoučovou brzdou určený pro rychlosti do 120 km/h a hmotnost na nápravu do 22,5 t určený pro nákladní vozy. Proveďte konstrukční návrh rámu podvozku s pevnostním ověřením metodou FEM uchycení brzdových jednotek.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Rešerše současných podvozků pro nákladní vozy.
Návrh vlastního koncepčního řešení.
Celková dispozice podvozku (sestavný výkres s řezy).
Pevnostní výpočet vybraného dílu.
Výrobní výkres vybraného dílu.
Research Plan
Základní požadavky:
Navrhněte dvounápravový bezčelníkový podvozek typu Y27 vybavený kotoučovou brzdou určený pro rychlosti do 120 km/h a hmotnost na nápravu do 22,5 t určený pro nákladní vozy. Proveďte konstrukční návrh rámu podvozku s pevnostním ověřením metodou FEM uchycení brzdových jednotek.
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Rešerše současných podvozků pro nákladní vozy.
Návrh vlastního koncepčního řešení.
Celková dispozice podvozku (sestavný výkres s řezy).
Pevnostní výpočet vybraného dílu.
Výrobní výkres vybraného dílu.
Recommended resources
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla I}. Plzeň: ZČU, 2007
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla II}. Plzeň: ZČU, 2009
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla III}. Plzeň: ZČU, 2011
LATA, M. \kur {Konstrukce kolejových vozidel II}. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}
Recommended resources
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla I}. Plzeň: ZČU, 2007
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla II}. Plzeň: ZČU, 2009
DOSTÁL, J., HELLER, P. \kur {Kolejová vozidla III}. Plzeň: ZČU, 2011
LATA, M. \kur {Konstrukce kolejových vozidel II}. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}