Cílem práce je prostudovat stávající software pro 3D modelování a navrhnout vlastní, uživatelsky přívětivou, aplikaci sloužící k modelování 3D scén pro simulaci eroze. Hlavní požadavky na aplikaci jsou: možnost jednoduše editovat model terénu, možnost přidat objektům ve scéně vlastní metadata, jež slouží jako parametry pro program simulující erozi (např. koeficient vymílání) a následně mít možnost scénu s těmito metadaty uložit ve formátu srozumitelném pro zmíněný program.
Po prostudování dostupných programů pro 3D modelování byla vytvořena webová aplikace s důrazem na snadné označování a posun většího množství vrcholů v ploše, která umí pracovat s potřebnými metadaty a exportovat, či importovat scénu v dohodnutých formátech.
V této aplikaci byl vytvořen 3D model krajiny v okolí obce Račice na středním toku řeky Berounky k ověření schopnosti programu vytvářet i velké a složité modely krajinných reliéfů, které lze následně použít v programu pro simulaci eroze.
Annotation in English
This report aims to study of all existing SW application for 3D modeling to
develop our own user friendly application for modeling 3D scenes for simu-
lating an erosion. The main requirements for the application is to be able to
edit the terrain model easily, to add their own metadata to the objects in
the scene which are used as parameters for the erosion-simulating program
(eg. coefficient of erosion) and to be able to save the metadata in a format
understandable for the erosion-simulating program. After the study, the web
application was created with the aim to label and shift more peaks easily
in an area that is able to work with the necessary metadata and export or
import a scene in agreed formats. The 3D model of the landscape around the
village of Racice in the middle reaches of the Berounka river was created in
this application to verify its ability to create large and complex models of
contours which can be used in the erosion-simulating program afterwards.
Keywords
počítačová grafika, 3D modelování, terén, eroze, simulace, vrchol, hrana, plocha, nejkratší cesta v grafu, Dijkstrův algoritmus, semínkové vyplňování
Keywords in English
computer graphics, 3D modeling, terrain, erosion, simulace, vector, edge, plane, shortest path in a graph, Dijkstra's algorithm, flood fill
Length of the covering note
52
Language
CZ
Annotation
Cílem práce je prostudovat stávající software pro 3D modelování a navrhnout vlastní, uživatelsky přívětivou, aplikaci sloužící k modelování 3D scén pro simulaci eroze. Hlavní požadavky na aplikaci jsou: možnost jednoduše editovat model terénu, možnost přidat objektům ve scéně vlastní metadata, jež slouží jako parametry pro program simulující erozi (např. koeficient vymílání) a následně mít možnost scénu s těmito metadaty uložit ve formátu srozumitelném pro zmíněný program.
Po prostudování dostupných programů pro 3D modelování byla vytvořena webová aplikace s důrazem na snadné označování a posun většího množství vrcholů v ploše, která umí pracovat s potřebnými metadaty a exportovat, či importovat scénu v dohodnutých formátech.
V této aplikaci byl vytvořen 3D model krajiny v okolí obce Račice na středním toku řeky Berounky k ověření schopnosti programu vytvářet i velké a složité modely krajinných reliéfů, které lze následně použít v programu pro simulaci eroze.
Annotation in English
This report aims to study of all existing SW application for 3D modeling to
develop our own user friendly application for modeling 3D scenes for simu-
lating an erosion. The main requirements for the application is to be able to
edit the terrain model easily, to add their own metadata to the objects in
the scene which are used as parameters for the erosion-simulating program
(eg. coefficient of erosion) and to be able to save the metadata in a format
understandable for the erosion-simulating program. After the study, the web
application was created with the aim to label and shift more peaks easily
in an area that is able to work with the necessary metadata and export or
import a scene in agreed formats. The 3D model of the landscape around the
village of Racice in the middle reaches of the Berounka river was created in
this application to verify its ability to create large and complex models of
contours which can be used in the erosion-simulating program afterwards.
Keywords
počítačová grafika, 3D modelování, terén, eroze, simulace, vrchol, hrana, plocha, nejkratší cesta v grafu, Dijkstrův algoritmus, semínkové vyplňování
Keywords in English
computer graphics, 3D modeling, terrain, erosion, simulace, vector, edge, plane, shortest path in a graph, Dijkstra's algorithm, flood fill
Research Plan
Seznamte se s existujícím programovým vybavením pro 3D modelování.
Vytvořte uživatelsky přívětivou aplikaci pro práci s 3D objekty. Aplikace bude umožňovat návrh a sestavení scény pro simulaci eroze a uložení scény do souboru dohodnutého formátu.
Aplikaci otestujte vytvořením několika složitějších scén.
Získané výsledky a zkušenosti popište.
Research Plan
Seznamte se s existujícím programovým vybavením pro 3D modelování.
Vytvořte uživatelsky přívětivou aplikaci pro práci s 3D objekty. Aplikace bude umožňovat návrh a sestavení scény pro simulaci eroze a uložení scény do souboru dohodnutého formátu.
Aplikaci otestujte vytvořením několika složitějších scén.