Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail VRBOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Eliška School readiness from mathematical view School readiness from mathematical view Thesis finished and defended successfully (DUO).   Pěchoučková Šárka - Bachelor's thesis 1472421600000 29.08.2016 School readiness from mathematical view Thesis finished and defended successfully (DUO).
Eliška VRBOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Školní zralost z hlediska matematiky

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name VRBOVÁ Eliška Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2015/2016
Assigning department KMT
Date of defence Aug 29, 2016
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic Školní zralost dítěte z hlediska matematiky
Main topic in English School maturity of a child from aspect of mathematics
Title according to student Školní zralost z hlediska matematiky
English title as given by the student School readiness from mathematical view
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Annotation Bakalářská práce s názvem Školní zralost z hlediska matematiky, se zabývám v teoretické části školní zralostí, školní připraveností a oblastmi, které k posouzení školní zralostí musíme brát v potaz. Jedná se o fyzickou, psychickou a sociálně emoční zralost. Dále jsem se zaměřila na aspekty školní zralosti z hlediska matematiky. V metodologické části je popsáno 11 úkolů, kdy každý byl zaměřený na jinou oblast matematických schopností a znalostí. V experimentální části je popsána charakteristika mateřské školy, tříd a10 dětí, které byly do výzkumu zapojeny. Dále jsou zde v tabulkách vyhodnoceny činnosti z hlediska dítěte i z hlediska plnění úkolu. Z vyhodnocení vyplývá, že pouze šest dětí z deseti je z hlediska matematiky zralé k nástupu k základnímu vzdělávání.
Annotation in English In the theoretical part of this bachelor's degree work, I am looking into school maturity, school readiness and spheres, which must be consider in the final evaluation. It is a consideration of physical, psychological and socialy emotional maturity. Furthermore, I have focused on aspects of school readiness from mathematical view. The methodological part describes eleven tasks, every single one of them focused on different area of mathematical abilities and knowledge. The experimental part describes characteristics of the kindergarten, classes and ten children which were involved in the study. Also, there are charts evaluating activities from the childs point of view and from the task fulfilment. Following the evaluation, only six out of ten children are prepared for elementary school education from mathematical view.
Keywords školní zralost, školní připravenost, matematika, porovnávání, třídění, uspořádání, geometrické tvary, tělesa, orientace v rovině, orientace v prostoru, časová posloupnost, fyzická zralost, psychická zralost, sociálně emoční zralost
Keywords in English school maturity, school readiness, mathematics, comparison, sorting, organization, geometric shapes, geometric bodies, level orientation, orientation in space, time progression, physical maturity, psychological maturity, socialy emotional maturity
Length of the covering note 66 s. (84 978 znaků)
Language CZ
Annotation
Bakalářská práce s názvem Školní zralost z hlediska matematiky, se zabývám v teoretické části školní zralostí, školní připraveností a oblastmi, které k posouzení školní zralostí musíme brát v potaz. Jedná se o fyzickou, psychickou a sociálně emoční zralost. Dále jsem se zaměřila na aspekty školní zralosti z hlediska matematiky. V metodologické části je popsáno 11 úkolů, kdy každý byl zaměřený na jinou oblast matematických schopností a znalostí. V experimentální části je popsána charakteristika mateřské školy, tříd a10 dětí, které byly do výzkumu zapojeny. Dále jsou zde v tabulkách vyhodnoceny činnosti z hlediska dítěte i z hlediska plnění úkolu. Z vyhodnocení vyplývá, že pouze šest dětí z deseti je z hlediska matematiky zralé k nástupu k základnímu vzdělávání.
Annotation in English
In the theoretical part of this bachelor's degree work, I am looking into school maturity, school readiness and spheres, which must be consider in the final evaluation. It is a consideration of physical, psychological and socialy emotional maturity. Furthermore, I have focused on aspects of school readiness from mathematical view. The methodological part describes eleven tasks, every single one of them focused on different area of mathematical abilities and knowledge. The experimental part describes characteristics of the kindergarten, classes and ten children which were involved in the study. Also, there are charts evaluating activities from the childs point of view and from the task fulfilment. Following the evaluation, only six out of ten children are prepared for elementary school education from mathematical view.
Keywords
školní zralost, školní připravenost, matematika, porovnávání, třídění, uspořádání, geometrické tvary, tělesa, orientace v rovině, orientace v prostoru, časová posloupnost, fyzická zralost, psychická zralost, sociálně emoční zralost
Keywords in English
school maturity, school readiness, mathematics, comparison, sorting, organization, geometric shapes, geometric bodies, level orientation, orientation in space, time progression, physical maturity, psychological maturity, socialy emotional maturity
Research Plan 1. Teorie školní zralosti dítěte.
2. Základní matematické představy.
3. Vyhodnocení případové studie.
Research Plan
1. Teorie školní zralosti dítěte.
2. Základní matematické představy.
3. Vyhodnocení případové studie.
Recommended resources BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo
umět dítě před vstupem do školy. Vyd. 1.
Brno: Computer Press, 2010. iii, 100 s. Moderní metodika
pro rodiče a učitele. ISBN 978-802-5125-694.
BUDÍKOVÁ, Jaroslava, Patricie KRUŠINOVÁ a Pavla KUNCOVÁ.
Je vaše dítě připraveno do první třídy?: co potřebuje budoucí
prvňáček umět a znát. Vyd. 1. Brno: Computer Press. 2004. x. 157 s.
Rozvoj osobnosti (Computer Press).
ISBN 80-722-6637-3.
Diagnostika školní zralosti. Praha: Raabe, 2012. [132] s. v různém
stránkování. Školní zralost. ISBN 978-80-87553-52-7.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. 206 s. ISBN 978-808-6307-961.
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení
pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vyd. 5.
Praha: Portál, 2013. 63 s. ISBN 978-80-262-0405-3.
Recommended resources
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo
umět dítě před vstupem do školy. Vyd. 1.
Brno: Computer Press, 2010. iii, 100 s. Moderní metodika
pro rodiče a učitele. ISBN 978-802-5125-694.
BUDÍKOVÁ, Jaroslava, Patricie KRUŠINOVÁ a Pavla KUNCOVÁ.
Je vaše dítě připraveno do první třídy?: co potřebuje budoucí
prvňáček umět a znát. Vyd. 1. Brno: Computer Press. 2004. x. 157 s.
Rozvoj osobnosti (Computer Press).
ISBN 80-722-6637-3.
Diagnostika školní zralosti. Praha: Raabe, 2012. [132] s. v různém
stránkování. Školní zralost. ISBN 978-80-87553-52-7.
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním
vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. 206 s. ISBN 978-808-6307-961.
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení
pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vyd. 5.
Praha: Portál, 2013. 63 s. ISBN 978-80-262-0405-3.
Týká se praxe No
Enclosed appendices 1 disketa
Appendices bound in thesis tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file