Tématem této bakalářské práce je analýza role hudby, především rockové a beat hudby během vzpoury a sociální transformace v rámci hnutí Counterculture během šedesátých let v USA a Evropy. Objasní se odpověd na otázku, proč byla právě hudba vybrána jako jedním z hlavních nástrojů v boji proti sociálním kovencím a jak se společnost a hudba navzájem ovlivnovaly během této vzpoury kulturních hodnot. Organizační struktura Undergroundového hudebního života nám přiblíží osobnosti a události, které změnily historii šedesátých let 20. století.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor's Thesis is to analyse the role of music, namely Rock and Beat music in the social transformation thanks to the Counterculture movement during the 1960s in the USA and Europe. The Thesis describes the reason, why music was selected as one of the main art forms used for protesting and fighting against social conventions and how did the society and music effect each other. The work also focuses on the organizational structure within the Counterculture music world to point out important personalities and events, which had significant impact on the history of the Sixties.
Klíčová slova
Šedesátá léta, Hudba, Counterculture, Underground, Rock, Beat, Hippies.
Klíčová slova v angličtině
Sixties, Music, Counterculture, Underground, Rock, Beat, Hippies.
Rozsah průvodní práce
86 028 znaků
Jazyk
AN
Anotace
Tématem této bakalářské práce je analýza role hudby, především rockové a beat hudby během vzpoury a sociální transformace v rámci hnutí Counterculture během šedesátých let v USA a Evropy. Objasní se odpověd na otázku, proč byla právě hudba vybrána jako jedním z hlavních nástrojů v boji proti sociálním kovencím a jak se společnost a hudba navzájem ovlivnovaly během této vzpoury kulturních hodnot. Organizační struktura Undergroundového hudebního života nám přiblíží osobnosti a události, které změnily historii šedesátých let 20. století.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor's Thesis is to analyse the role of music, namely Rock and Beat music in the social transformation thanks to the Counterculture movement during the 1960s in the USA and Europe. The Thesis describes the reason, why music was selected as one of the main art forms used for protesting and fighting against social conventions and how did the society and music effect each other. The work also focuses on the organizational structure within the Counterculture music world to point out important personalities and events, which had significant impact on the history of the Sixties.
Klíčová slova
Šedesátá léta, Hudba, Counterculture, Underground, Rock, Beat, Hippies.
Klíčová slova v angličtině
Sixties, Music, Counterculture, Underground, Rock, Beat, Hippies.
Zásady pro vypracování
Srozumitelná formulace cílů a obsahu bakalářské práce
Zhodnocení problematity nebo jevu
Provedení základního výzkumu
Vysvětlení vlastní práce a prítupu k jevu či problému, případnému řešení
Vyhodnocení získaných a zpracovaných výsledků a splnění cílů
Konzultace s vedoucím práce
Podrobné studium používané literatury a relevantních pramenů
Odkazy na používanou literaturu a relevantní prameny
Citace literatury v seznamu odpovídá ČSN ISO 690.
Zásady pro vypracování
Srozumitelná formulace cílů a obsahu bakalářské práce
Zhodnocení problematity nebo jevu
Provedení základního výzkumu
Vysvětlení vlastní práce a prítupu k jevu či problému, případnému řešení
Vyhodnocení získaných a zpracovaných výsledků a splnění cílů
Konzultace s vedoucím práce
Podrobné studium používané literatury a relevantních pramenů
Odkazy na používanou literaturu a relevantní prameny
Citace literatury v seznamu odpovídá ČSN ISO 690.
Seznam doporučené literatury
The Girl I Left Behind: A Personal History of the 1960s - Judith Nies
The doors of Perception - Aldous Huxley
Nation of Rebels: Why Counterculture Became Consumer Culture - Joseph Heath, Andrew Potter
Tripping out from San Francisco - Peter Tamony
http://www.mfa.org/exhibitions/hippie-chic
http://www.thepeoplehistory.com/1960s.html
Seznam doporučené literatury
The Girl I Left Behind: A Personal History of the 1960s - Judith Nies
The doors of Perception - Aldous Huxley
Nation of Rebels: Why Counterculture Became Consumer Culture - Joseph Heath, Andrew Potter
Tripping out from San Francisco - Peter Tamony
http://www.mfa.org/exhibitions/hippie-chic
http://www.thepeoplehistory.com/1960s.html