Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail MATTASOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Kateřina Consumer Behaviour in Case of Selected Mobile Telecommunication Products/Services Consumer Behaviour in Case of Selected Mobile Telecommunication Products/Services Thesis finished and defended successfully (DUO).   Petrtyl Jan Tlučhoř Jan Bachelor's thesis 1465164000000 06.06.2016 Consumer Behaviour in Case of Selected Mobile Telecommunication Products/Services Thesis finished and defended successfully (DUO).
Kateřina MATTASOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Chování spotřebitelů při výběru produktů/služeb mobilních operátorů

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name MATTASOVÁ Kateřina Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2015/2016
Assigning department KMO
Date of defence Jun 6, 2016
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic Chování spotřebitelů při výběru produktů/služeb mobilních operátorů
Main topic in English Consumer Behaviour in Case of Selected Mobile Telecommunication Products/Services
Title according to student Chování spotřebitelů při výběru produktů/služeb mobilních operátorů
English title as given by the student Consumer Behaviour in Case of Selected Mobile Telecommunication Products/Services
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Petrtyl Jan, Ing. Ph.D.
Reviewer Tlučhoř Jan, Ing. Ph.D.
Annotation Tato bakalářská práce se zaměřuje na chování zákazníků při výběru mobilního tarifu vybraných operátorů, konkrétně je zacílená na produkty neomezených tarifů na spotřebitelském trhu domácností. Kromě vymezení trhu mobilních služeb se zabývá také cíleným marketingem a poskytuje nahlédnutí na vzájemné srovnání nabídek operátorů O2, Vodafone, T-Mobile a Mobil od ČEZ. V rámci dotazníkového šetření je řešeno, k čemu uživatelé využívají mobilní služby, co od nich očekávají a jaké mají v tomto směru potřeby a přání. Výsledná data jsou srovnána s aktuální nabídkou na trhu a na tomto základě jsou navrženy změny a možná doporučení. V závěru je na základě potřeb zákazníků navržena ideální kombinace vlastností optimálního tarifu využitelná pro nabídkovou stranu trhu.
Annotation in English This bachelor thesis is focused on a customer behavior during the selection a mobile tariff from certain operators and it is specifically targeted on the unlimited tariff products on a household consumer market. Besides the specification of the mobile service market, it is dealing with a targeted marketing and it concerns a mutual comparsion of the offers of O2, Vodafone, T-Mobile and CEZ Mobile. The questionnaire research inquires, for what purposes the customers use the mobile service, what they expect from it and what are their requests and requirements in this field. The resulting data are compared with a current market offer and based to this data, possible changes and recommendations are suggested. The conclusion consists a suggestion of an ideal combination of the qualities of an optimal tariff based on the needs of the customers useable for the supply side of the market.
Keywords neomezený tarif, mobilní služby, operátor, nabídka, chování zákazníka, spotřebitel, O2, Vodafone, T-Mobile, Mobil od ČEZ
Keywords in English unlimited tariff, mobile service, mobile network operator, supply, customer behavior, consumer, O2, Vodafone, T-Mobile, Mobil od ČEZ
Length of the covering note 118 s. (197 353 znaků)
Language CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zaměřuje na chování zákazníků při výběru mobilního tarifu vybraných operátorů, konkrétně je zacílená na produkty neomezených tarifů na spotřebitelském trhu domácností. Kromě vymezení trhu mobilních služeb se zabývá také cíleným marketingem a poskytuje nahlédnutí na vzájemné srovnání nabídek operátorů O2, Vodafone, T-Mobile a Mobil od ČEZ. V rámci dotazníkového šetření je řešeno, k čemu uživatelé využívají mobilní služby, co od nich očekávají a jaké mají v tomto směru potřeby a přání. Výsledná data jsou srovnána s aktuální nabídkou na trhu a na tomto základě jsou navrženy změny a možná doporučení. V závěru je na základě potřeb zákazníků navržena ideální kombinace vlastností optimálního tarifu využitelná pro nabídkovou stranu trhu.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on a customer behavior during the selection a mobile tariff from certain operators and it is specifically targeted on the unlimited tariff products on a household consumer market. Besides the specification of the mobile service market, it is dealing with a targeted marketing and it concerns a mutual comparsion of the offers of O2, Vodafone, T-Mobile and CEZ Mobile. The questionnaire research inquires, for what purposes the customers use the mobile service, what they expect from it and what are their requests and requirements in this field. The resulting data are compared with a current market offer and based to this data, possible changes and recommendations are suggested. The conclusion consists a suggestion of an ideal combination of the qualities of an optimal tariff based on the needs of the customers useable for the supply side of the market.
Keywords
neomezený tarif, mobilní služby, operátor, nabídka, chování zákazníka, spotřebitel, O2, Vodafone, T-Mobile, Mobil od ČEZ
Keywords in English
unlimited tariff, mobile service, mobile network operator, supply, customer behavior, consumer, O2, Vodafone, T-Mobile, Mobil od ČEZ
Research Plan
  1. Zpracujte teoretický úvod do problematiky chování spotřebitelů při výběru produktu nebo služby.
  2. Charakterizujte produkt/službu tzv. neomezený mobilní tarif.
  3. Představte nabídky vybraných mobilních operátorů, kteří poskytují neomezené mobilní tarify a proveďte jejich srovnání.
  4. V uvedeném produktovém segmentu pomocí vhodných metod analyzujte chování zákazníků.
  5. Na základě provedeného výzkumu nabídkové i poptávkové strany formulujte závěry a doporučení určené vybraným subjektům nabídkové strany trhu.
Research Plan
  1. Zpracujte teoretický úvod do problematiky chování spotřebitelů při výběru produktu nebo služby.
  2. Charakterizujte produkt/službu tzv. neomezený mobilní tarif.
  3. Představte nabídky vybraných mobilních operátorů, kteří poskytují neomezené mobilní tarify a proveďte jejich srovnání.
  4. V uvedeném produktovém segmentu pomocí vhodných metod analyzujte chování zákazníků.
  5. Na základě provedeného výzkumu nabídkové i poptávkové strany formulujte závěry a doporučení určené vybraným subjektům nabídkové strany trhu.
Recommended resources
  • KOTLER, Philip, WONG, Veronica, SAUNDERS, John, ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana a kolektiv. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, a. s., 2009, 272 s. ISBN 978-80-247-3155-1.
  • MULAČOVÁ, Věra, MULAČ, Petr a kolektiv. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Chování zákazníka. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Recommended resources
  • KOTLER, Philip, WONG, Veronica, SAUNDERS, John, ARMSTRONG, Gary. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • LOŠŤÁKOVÁ, Hana a kolektiv. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, a. s., 2009, 272 s. ISBN 978-80-247-3155-1.
  • MULAČOVÁ, Věra, MULAČ, Petr a kolektiv. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s., 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Chování zákazníka. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis illustrations, graphs, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record Viz posudky vedoucího a oponenta BP a sken průběhu obhajoby.
Defence procedure record file