Tématem této diplomové práce je Posouzení kondiční úrovně studentů jednotlivých fakult Západočeské univerzity v Plzni. Cílem práce bylo zjistit kondiční úroveň studentů 1. ročníku na jednotlivých fakultách Západočeské univerzity v Plzni pomocí motorických testů.
Teoretická část je zaměřená na charakteristiku věkových zvláštností skupiny, na popis pohybových schopností a dovedností, na vývoj ontogeneze člověka, na motorické testy a testové baterie.
Praktická část je rozdělena na dvě části. První část se zabývá charakteristikou souboru, přípravou, průběhem a vyhodnocením výsledků vlastních měření. Dále byly podrobně popsány jednotlivé motorické testy, stanovili jsme harmonogram testování, metody k vyhodnocování výsledků a provedli jsme vyhodnocení výzkumu.
Druhá část je zaměřena na vyhodnocování provedených testů. Výsledky testů byli porovnávány s normou UNIFIT od Měkoty, Kováře a kol. z roku 1995 a potom byli srovnávány výsledky mezi jednotlivými fakultami Západočeské univerzity v Plzni.
Annotation in English
The theme of this thesis is to assess the fitness levels of students of various faculties of University of West Bohemia in Pilsen. The aim of the study was to determine fitness levels 1st year students at the faculties at University of West Bohemia in Pilsen using motor tests.
The theoretical part focuses on the characteristics of age groups to describe the physical abilities and skills, development of human ontogeny, motor and battery tests.
The practical part is divided into two parts. The first part deals with the characteristics of the file preparation, the process of assessing the results of measurement. Dale were described in detail the various motor tests, we set a schedule for testing methods for evaluating the results we performed evaluation research.
The second part focuses on the evaluation of the tests. Test results were compared with standard UNIFIT of Mekota, Kovar et al. The 1995 results were then compared between the different faculties at University of West Bohemia in Pilsen.
Keywords
motorické schopnosti a dovednosti, výkon, období adolescence a mladá dospělost, motorický test
Keywords in English
motor abilities and skills, performance, adolescence and young adulthood, motor test
Length of the covering note
79 s., VIII s. (138 217 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tématem této diplomové práce je Posouzení kondiční úrovně studentů jednotlivých fakult Západočeské univerzity v Plzni. Cílem práce bylo zjistit kondiční úroveň studentů 1. ročníku na jednotlivých fakultách Západočeské univerzity v Plzni pomocí motorických testů.
Teoretická část je zaměřená na charakteristiku věkových zvláštností skupiny, na popis pohybových schopností a dovedností, na vývoj ontogeneze člověka, na motorické testy a testové baterie.
Praktická část je rozdělena na dvě části. První část se zabývá charakteristikou souboru, přípravou, průběhem a vyhodnocením výsledků vlastních měření. Dále byly podrobně popsány jednotlivé motorické testy, stanovili jsme harmonogram testování, metody k vyhodnocování výsledků a provedli jsme vyhodnocení výzkumu.
Druhá část je zaměřena na vyhodnocování provedených testů. Výsledky testů byli porovnávány s normou UNIFIT od Měkoty, Kováře a kol. z roku 1995 a potom byli srovnávány výsledky mezi jednotlivými fakultami Západočeské univerzity v Plzni.
Annotation in English
The theme of this thesis is to assess the fitness levels of students of various faculties of University of West Bohemia in Pilsen. The aim of the study was to determine fitness levels 1st year students at the faculties at University of West Bohemia in Pilsen using motor tests.
The theoretical part focuses on the characteristics of age groups to describe the physical abilities and skills, development of human ontogeny, motor and battery tests.
The practical part is divided into two parts. The first part deals with the characteristics of the file preparation, the process of assessing the results of measurement. Dale were described in detail the various motor tests, we set a schedule for testing methods for evaluating the results we performed evaluation research.
The second part focuses on the evaluation of the tests. Test results were compared with standard UNIFIT of Mekota, Kovar et al. The 1995 results were then compared between the different faculties at University of West Bohemia in Pilsen.
Keywords
motorické schopnosti a dovednosti, výkon, období adolescence a mladá dospělost, motorický test
Keywords in English
motor abilities and skills, performance, adolescence and young adulthood, motor test
Research Plan
Zadání diplomové práce (Prosinec 2015)
Analýza dostupné literatury a internetových zdrojů (Leden - Březen 2016)
Příprava a realizace výzkumu formou motorických testů (Duben - Červen 2016)
Vyhodnocení dat (Září - Prosinec 2016)
Interpretace výsledků motorických testů s využitím fotodokumentace a doporučení pro praxi (Leden - Únor 2017)
Dokončení diplomové práce (Březen 2017)
Odevzdání diplomové práce (30.6.2017)
Research Plan
Zadání diplomové práce (Prosinec 2015)
Analýza dostupné literatury a internetových zdrojů (Leden - Březen 2016)
Příprava a realizace výzkumu formou motorických testů (Duben - Červen 2016)
Vyhodnocení dat (Září - Prosinec 2016)
Interpretace výsledků motorických testů s využitím fotodokumentace a doporučení pro praxi (Leden - Únor 2017)
Dokončení diplomové práce (Březen 2017)
Odevzdání diplomové práce (30.6.2017)
Recommended resources
ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika: teorie tělesných cvičení. Vyd. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977, 269 s.
ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 259 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
MĚKOTA, Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 175 s. ISBN 80-244-0981-x.
MĚKOTA, Karel a BLAHUŠ, Petr. Motorické testy v tělesné výchově: Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha: SPN, 1983. 335 s. Učebnice pro vys. školy.
MICHALÍK, Petr, ROUB, Zdeněk a VRBÍK, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2009. 67 s. ISBN 978-80-7043-828-2
NEUMAN, Jan. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti, a síly. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 160s. ISBN 80-7178-730-2.
Recommended resources
ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika: teorie tělesných cvičení. Vyd. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1977, 269 s.
ČELIKOVSKÝ, Stanislav. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 259 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
MĚKOTA, Karel a Jiří NOVOSAD. Motorické schopnosti. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, 175 s. ISBN 80-244-0981-x.
MĚKOTA, Karel a BLAHUŠ, Petr. Motorické testy v tělesné výchově: Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha: SPN, 1983. 335 s. Učebnice pro vys. školy.
MICHALÍK, Petr, ROUB, Zdeněk a VRBÍK, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 3. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2009. 67 s. ISBN 978-80-7043-828-2
NEUMAN, Jan. Cvičení a testy obratnosti, vytrvalosti, a síly. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 160s. ISBN 80-7178-730-2.