Cílem této práce bylo vytvořit funkční hru na různá zařízení. Mým úkolem bylo vybrat si herní mechaniku a vymyslet vzhled hry, menu a ovládací prvky. Jako herní mechaniku jsem si vybrala hidden object hru. Hru jsem zařadila do různých přírodních prostředí. Každé má svou vlastní specifickou hlavní barvu. Prostředí (levelů) je celkem pět (Listnatý les, Džungle, Arktida, Poušť a Moře) a v každém je několik zvířat, která hráčovi zadají úkoly. Úkolem je najít určitý počet předmětů, které jsou v prostředí schované. Hráč odemyká zvířata postupně. Grafiku pro hru jsem malovala anilinovými barvami, poté skenovala na scenneru a upravovala v programu Adobe Photoshop. Následně jsem je nahrála do herního enginu Unity, kde jsem z nich sestavovala jednotlivé scény.
Annotation in English
The purpose of this work was to make a game for different platforms and devices. My task was to choose a game mechanic, select art style and create game assets and user interface. I choose a hidden object mechanic. I put the game in different natural environments. Each of them has a particular primary color. There are five environments (forest, jungle, arctic, Africa and sea) in each of them there are several animals that give the player the quests. The goal is to find a certain amount of objects that are hidden in the environment. The player is gradually unlocking new levels and animals. I created the graphics for the game using aniline colors, then scanned it and edited it in Adobe Photoshop software. After that, I imported them to Unity engine where I arranged them into individual scenes.
video game, animals, planet, watercolor, climate, search, food
Length of the covering note
25 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem této práce bylo vytvořit funkční hru na různá zařízení. Mým úkolem bylo vybrat si herní mechaniku a vymyslet vzhled hry, menu a ovládací prvky. Jako herní mechaniku jsem si vybrala hidden object hru. Hru jsem zařadila do různých přírodních prostředí. Každé má svou vlastní specifickou hlavní barvu. Prostředí (levelů) je celkem pět (Listnatý les, Džungle, Arktida, Poušť a Moře) a v každém je několik zvířat, která hráčovi zadají úkoly. Úkolem je najít určitý počet předmětů, které jsou v prostředí schované. Hráč odemyká zvířata postupně. Grafiku pro hru jsem malovala anilinovými barvami, poté skenovala na scenneru a upravovala v programu Adobe Photoshop. Následně jsem je nahrála do herního enginu Unity, kde jsem z nich sestavovala jednotlivé scény.
Annotation in English
The purpose of this work was to make a game for different platforms and devices. My task was to choose a game mechanic, select art style and create game assets and user interface. I choose a hidden object mechanic. I put the game in different natural environments. Each of them has a particular primary color. There are five environments (forest, jungle, arctic, Africa and sea) in each of them there are several animals that give the player the quests. The goal is to find a certain amount of objects that are hidden in the environment. The player is gradually unlocking new levels and animals. I created the graphics for the game using aniline colors, then scanned it and edited it in Adobe Photoshop software. After that, I imported them to Unity engine where I arranged them into individual scenes.
video game, animals, planet, watercolor, climate, search, food
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 PC hra
Formát: PC aplikace
Popis realizace: koncept, game design, grafika, animace, pilotní realizace
Výstup: počítačová hra pro děti.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 PC hra
Formát: PC aplikace
Popis realizace: koncept, game design, grafika, animace, pilotní realizace
Výstup: počítačová hra pro děti.
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1. - 2. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve nežli začnu pracovat). Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volby nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Recommended resources
McCLOUD, Scott. Jak rozumět komixu. BB/art 1993. ISBN 978-80-7381-419-9.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design. Elsevier, 2008. ISBN 987-0-12-369496-6.
DUTKA, Edgar. Scénáristika animovaného filmu a Minimum z historie české animace. Nakladatelství AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
Recommended resources
McCLOUD, Scott. Jak rozumět komixu. BB/art 1993. ISBN 978-80-7381-419-9.
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design. Elsevier, 2008. ISBN 987-0-12-369496-6.
DUTKA, Edgar. Scénáristika animovaného filmu a Minimum z historie české animace. Nakladatelství AMU, 2012. ISBN 978-80-7331-252-7.
Týká se praxe
No
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta
včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí
vysokoškolské kvalifikační práce.