Browse IS/STAG - Portál ZČU

Skip to page content
Website ZČU
Portal title page ZČU
Anonymous user Login Česky
HelpDesk - user support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
HelpDesk - user support contact
  • My info
  • Study
My portal
Welcome
Webmail JIS
JISSouhlas koloběžky
Browse IS/STAG Applicant
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Graduate
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
Courseware
CoursewareCourses by Faculties

1st level navigation

  • My info
  • Study

2nd level navigation

  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • Courseware
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in.
(Sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Not logged-in user will see only submitted theses.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail DEJLOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Markéta The gross motor function in primary school children The gross motor function in primary school children Thesis finished and defended successfully (DUO).   Poková Petra Stašková Šárka Bachelor's thesis 1529445600000 20.06.2018 The gross motor function in primary school children Thesis finished and defended successfully (DUO).
Markéta DEJLOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Hrubá motorika dětí mladšího školního věku

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name DEJLOVÁ Markéta Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2017/2018
Assigning department KFE
Date of defence Jun 20, 2018
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic Hrubá motorika dětí mladšího školního věku
Main topic in English The gross motor function in primary school children
Title according to student Hrubá motorika dětí mladšího školního věku
English title as given by the student The gross motor function in primary school children
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Poková Petra, Mgr.
Reviewer Stašková Šárka, Mgr.
Annotation Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku hrubé motoriky dětí mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o vývoji, řízení a dělení motoriky člověka se zaměřením na hrubou motoriku a možnosti jejího testování u dětí. Praktická část této práce je zaměřena na hodnocení kvantity i kvality hrubé motoriky u vzorku dětí v mladším školním věku za využití Nového testu (NT). Ten je tvořen čtyřmi motorickými úkoly a vznikl na základě dostupných standardizovaných motorických testů. Při hodnocení hrubé motoriky bylo zjištěno, že není možno jednoznačně stanovit rozdíl v kvantitě a kvalitě hrubé motoriky v mladším školním věku mezi skupinou dívky a chlapci, starší a mladší děti, a fyzicky aktivní a neaktivní děti.
Annotation in English This bachelor thesis focuses on the question of the gross motor function in primary school children. The work is divided into two parts; theoretical, and practical. In the theory part, the development, control and division of motor function with regards to gross motor function and the possibilities of its testing with children is summarized. In the practical part, an evaluation of the quantity and quality of the gross motor function of a sample group of primary school children, using the New Test (Nový Test; NT), was conducted. The test consists of four motor exercises and it is based on the standardized motor tests available. While assessing the gross motor function, it was found that it is not possible to point out the differences between the quality and the quantity of the gross motor function between the groups of girls and boys, older and younger kids, or physically active and inactive subjects.
Keywords hrubá motorika, mladší školní věk, motorická dovednost, motorická schopnost, testování
Keywords in English gross motor function, primary school children, motor ability, motor skill, testing
Length of the covering note 68 s. 16233 slov
Language CZ
Annotation
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku hrubé motoriky dětí mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o vývoji, řízení a dělení motoriky člověka se zaměřením na hrubou motoriku a možnosti jejího testování u dětí. Praktická část této práce je zaměřena na hodnocení kvantity i kvality hrubé motoriky u vzorku dětí v mladším školním věku za využití Nového testu (NT). Ten je tvořen čtyřmi motorickými úkoly a vznikl na základě dostupných standardizovaných motorických testů. Při hodnocení hrubé motoriky bylo zjištěno, že není možno jednoznačně stanovit rozdíl v kvantitě a kvalitě hrubé motoriky v mladším školním věku mezi skupinou dívky a chlapci, starší a mladší děti, a fyzicky aktivní a neaktivní děti.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the question of the gross motor function in primary school children. The work is divided into two parts; theoretical, and practical. In the theory part, the development, control and division of motor function with regards to gross motor function and the possibilities of its testing with children is summarized. In the practical part, an evaluation of the quantity and quality of the gross motor function of a sample group of primary school children, using the New Test (Nový Test; NT), was conducted. The test consists of four motor exercises and it is based on the standardized motor tests available. While assessing the gross motor function, it was found that it is not possible to point out the differences between the quality and the quantity of the gross motor function between the groups of girls and boys, older and younger kids, or physically active and inactive subjects.
Keywords
hrubá motorika, mladší školní věk, motorická dovednost, motorická schopnost, testování
Keywords in English
gross motor function, primary school children, motor ability, motor skill, testing
Research Plan
  • Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
  • Stanovit cíl kvalifikační práce
  • Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
  • Popsat metodiku praktické části
  • Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
  • Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
  • Dodržet citační normu
Research Plan
  • Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma
  • Stanovit cíl kvalifikační práce
  • Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS
  • Popsat metodiku praktické části
  • Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce
  • Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS
  • Dodržet citační normu
Recommended resources
  • Dylevský, Ivan. Pohybový systém a zátěž. Praha: Grada, 1997.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009.
  • Měkota, Karel. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.
  • Schmidt, Richard. Motor learning and performance: a problem based learning approach. Champaign: Human Kinetics, 2004.
  • Szabová, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky: stimulační hry pro děti od 3 do 10 let. Praha: Portál, 1999.
  • Špringrová, Ingrid. Funkce, diagnostika, terapie hlubokého stabilizačního systému. Česko: Rehaspring, 2012.
Recommended resources
  • Dylevský, Ivan. Pohybový systém a zátěž. Praha: Grada, 1997.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha: Galén, 2009.
  • Měkota, Karel. Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005.
  • Schmidt, Richard. Motor learning and performance: a problem based learning approach. Champaign: Human Kinetics, 2004.
  • Szabová, Magdaléna. Cvičení pro rozvoj psychomotoriky: stimulační hry pro děti od 3 do 10 let. Praha: Portál, 1999.
  • Špringrová, Ingrid. Funkce, diagnostika, terapie hlubokého stabilizačního systému. Česko: Rehaspring, 2012.
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis graphs, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file