|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KBS / KSN1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KBS
/
KSN1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kultura Blízkého východu od středověku 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KBS/KSNB1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit studentům všechny významné dimenze intelektuální a umělecké produkce muslimských společností od sedmého do devatenáctého století. Ty zahrnují různé formy literární tvorby, vědecká díla, architekturu a různá užitná umění, hudbu a podobně. Jednotlivá díla či umělecké trendy jsou interpretovány s důrazem na kontext vzniku, výklad je v rámci tohoto kurzu doprovázen podle potřeby četbou textů a diskusemi. Díla s převažujícím náboženským charakterem, tedy ta teologická, právnická a jiná, jakož i různé podoby společenského života obyvatel Blízkého východu v daných obdobích, jsou studentům představována v jiných specializovaných předmětech. Součástí přednášek je také promítání tematických dokumentárních filmů doplňujících přednášenou látku.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti se kromě navštěvování přenášek podílejí na náplních seminářů přednášenými referáty na zadaná témata. Může jít o interpretaci díla, o nastínění historického kontextu vzniku díla, o komparaci a podobně. Přednesení referátu a splnění dílčího testu je podmínkou pro konání zkoušky.
|
Obsah
|
1. Krásná literatura 1
2. Krásná literatura 2
3. Krásná literatura 3
4. Krásná literatura 4
5. Historiografie 1
6. Historiografie 2
7. Historiografie 3
8. Filosofické práce 1
9. Filosofické práce 2
10. Vědecká díla 1
11. Vědecká díla 2
12. Hudba
13. Promítání dokumentárního filmu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz naleznete také na Courseware ZČU.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grube, Ernst J. Islámské umenie. 1. vyd. Bratislava : Pallas, 1973.
-
Základní:
Bondy, Egon. Středověká islámská a židovská filosofie. Filosofie renesance a reformace. 5, Poznámky k dějinám filosofie 5. [1. vyd.]. Praha : Sdružení na podporu vydávání časopisů, 1995. ISBN 80-85239-30-2_.
-
Základní:
Hillenbrand, Robert. Studies in medieval Islamic architecture. Vol. 1. London : Pindar Press, 2001. ISBN 1-899828-14-1.
-
Základní:
Hillenbrand, Robert. Studies in medieval Islamic architecture. Vol. 2. London : Pindar Press, 2006. ISBN 1-899828-15-X.
-
Základní:
Oliverius, Jaroslav; Procházková, Dagmar. Svět klasické arabské literatury. Brno : Atlantis, 1995. ISBN 80-7108-109-4.
-
Základní:
Ettinghausen, Richard; Grabar, Oleg. The art and architecture of Islam: 650-1250. New Haven ; Yale University Press, 1987. ISBN 0-300-05330-4.
-
Doporučená:
Fakhry, Majid. A History of Islamic Philosophy. Columbia University Press, 2004.
-
Doporučená:
Robinson, Chase. Islamic Historiography. Cambridge: Cambridge University Press, 2002.
-
Doporučená:
Al-Khalili, Jim. Pathfinders: The Golden Age of Arabic Science. London: Allen Lane, 2010.
-
Doporučená:
Turner, Howard. Science in Medieval Islam: An Illustrated Introduction. 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
48
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz nevyžaduje žádné zvláštní předchozí znalosti ani dovednosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
"- organizovat si samostatně studium a studijní aktivity
- pracovat samostatně se studijními materiály
- využívat efektivně moderní informační technologie"
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti disponují základními znalostmi o vybraných odvětvích středověké a novověké blízkovýchodní intelektuální a umělecké produkce, umějí vystihnout jejich základní charakteristiky související s osobnostmi autorů, danými obdobími a místy vzniku. Orientují se v obsazích zásadních děl |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
" - analyzovat použité výrazové prostředky
- interpretovat přečtená díla s ohledem na kulturní a dějinný kontext
- zařadit samostatně na základě získaných znalostí konkrétní díla do určitých tradic či období"
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|