|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / MMO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
MMO
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Marketing a management obchod. podniků
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Marketing a management obchodních podniků
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
43 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentovi obchodní firmu a její cíle a funkce na trhu spotřebním zbožím. Orientovat studenta ve vnějším prostředí retailingu i v obsahu retail managementu, zejména naučit studenta využívat základní nástroje marketingu maloobchodu a metody analýzy finančních ukazatelů obchodní firmy, analýzu území a metody řízení procesů v obchodní firmě.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je:
- schválená písemná semestrální práce zpracovaná dle pokynů vyučujícího v rozsahu 5 - 10 stran textu (nejpozdější termín prvního odevzdání práce je do konce 11. týdne výuky z.s. přes univerzitní systém Portál, možná je pouze jedna oprava práce dle připomínek vyučujícího odevzdaná nejpozději 5 pracovních dní před termínem studentem zapsané zkoušky), doba posouzení práce vyučujícím do 10 pracovních dnů od odevzdání s respektováním nařízené dovolené,
- prezentace semestrální práce.
Specifikace požadavků včetně požadavků na studenty kombinované formy studia je v COURSEWARE.
Zkouška je písemná (kombinace příkladů a uzavřených otázek).
Hodnocení: 90-100 % výborně, 80-89 % velmi dobře, 70-79 % dobře, 69 % a méně nevyhověl
|
Obsah
|
Význam maloobchodu v ekonomice.
Obchodní firma, její úloha na trhu spotřebním zbožím, prodejní kanály, retailingový mix.
Marketing maloobchodu, jeho nástroje, uplatnění, praktické příklady:
Práce se sortimentem (Category management, Merchandising).
Kvalita a jakost.
Obal.
Private Labels.
Cenová strategie, marže.
Dispoziční řešení, prezentace zboží. Psychologie zákazníka.
Podpora prodeje na POS, POS materiály a jejich uplatnění. In-store komunikace.
Chování zákazníka na trhu spotřebním zbožím.
Angažovanost zákazníka v maloobchodě.
Fashion management (obchodní modely a formáty fashion, carrier bag model, udržitelná móda ...).
Moderní technologie a jejich uplatnění při prodeji (chytré telefony, QR kódy, self scanning, RFID ...).
Územní podmínky maloobchodu, metody územní analýzy.
Řízení provozního personálu. Optimalizace obslužného personálu.
Analýza finančních a provozně-ekonomických ukazatelů obchodní firmy. Analýza efektivnosti prodejních ploch.
Sociální podnikání v maloobchodě.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Cimler, Zadražilová. Retail management. Praha, 2007. ISBN 978-80-7261-167.
-
Základní:
Bárta, Vladimír; Pátík, Ladislav; Postler, Milan. Retail marketing. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.
-
Rozšiřující:
Khelerová, V. Fashion managment. Praha, 2019. ISBN 978-80-271-2113-7.
-
Rozšiřující:
Spilková, J.;. Geografie maloobchodu a spotřeby. Praha, 2012. ISBN 978-80-246-1951-4.
-
Rozšiřující:
Lindstrom, M.;. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme.. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2396-6.
-
Rozšiřující:
Levy, Michael; Weitz, Barton A. Retailing management. 8th ed. New York : McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-353002-4.
-
Rozšiřující:
Zentes, J.; Morschett, D.; Schramm-Klein, H. Strategic retail managment: text and international cases. Wiesbaden, 2011. ISBN 978-3-8349-2536-7.
-
Rozšiřující:
Burstiner, I. Základy maloobchodní podnikání. Praha, 1994. ISBN 80-85605-55-4.
-
Doporučená:
Zamazalová, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
-
Doporučená:
Jesenský, D. a kol. Marketingová komunikace v místě prodeje. Praha, 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
-
Doporučená:
Boček, M.; Jesenský, D.; Krofiánová, D.; a kol. POP In-store marketing. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2840-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy marketingu, základy managementu a profilu českého maloobchodu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zvládat základní postupy statistického zpracování dat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat globální trendy vývoje retailu |
popsat prostředí činnosti maloobchodních (retailových) firem, vymezit části retailového mixu a vysvětlit obsah a užití jednotlivých nástrojů marketingu maloobchodu |
znát a popsat metody územní analýzy |
charakterizovat tendence v chování zákazníka na trhu |
znát metody řízení provozního personálu v maloobchodě |
popsat trendy a strategie obchodu s oděvy (módou) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat postupy metod územní analýzy |
aplikovat postupy metod řízení provozního personálu maloobchodu |
aplikovat postupy rozboru provozně ekonomických ukazatelů maloobchodu |
analyzovat přístupy k možnostem využití angažovanosti zákazníků v maloobchodě |
analyzovat strategie uplatňované v obchodě s módou |
uplatňovat poznatky z oblasti psychologie zákazníka při návrzích řešení nákupního prostředí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s diskusí, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|