|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMO / SOS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMO
/
SOS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ochrana spotřebitele
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
40 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Orientovat studenta v problematice ochrany spotřebitele - v principech a opatřeních spotřebitelské politiky státu, úpravách ochrany spotřebitele v dokumentech a praxi EU, v možnostech účasti spotřebitele v systému jeho ochrany a v povinnostech obchodních firem v dané oblasti.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je studentovi udělován za plnění bodovaných aktivit, které jsou zadávány na cvičení a vztahují se k obsahu přednášené látky a aktuální situaci v řešené oblasti. Aktivity mohou být ústní či písemné, včetně prezentace výstupů. Aktivity jsou bodovány. Podmínkou pro získání zápočtu je získání alespoň 70 % bodů, které mohou být za semestr celkově získány. Na úvodním cvičení předmětu je studentům zprostředkován systém bodového hodnocení pro daný semestr.
Řádný termín pro odevzdání poslední aktivity v prezenčním studiu je poslední den výuky v semestru. V případě nedostatečného bodového zisku budou studentovi zadány opravné aktivity, je možná právě jedna oprava, termín odevzdání opravných aktivit v prezenčním studiu je konec třetího týdne zkouškového období daného semestru. Termíny pro kombinované studium jsou specifikovány na Courseware.
Zkouška je písemná.
|
Obsah
|
Podstata, zdůvodnění, význam a historie ochrany spotřebitele.
Role státu při ochraně spotřebitele, spotřebitelská politika státu.
Úprava ochrany spotřebitele v právu ČR a EU, dokumenty.
Dozorující orgány v systému ochrany spotřebitele.
Zapojení spotřebitelů, spotřebitelská sdružení a organizace.
Nekalé praktiky a informační povinnost obchodníků.
Systémy včasné výstrahy.
Etika v podnikání z pohledu ochrany spotřebitele.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Regulace reklamy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pokorná, Jarmila; Večerková, Eva,; Levická, Tereza; Dudová, Jana. (2017). Ochrana spotřebitele proti nekalým obchodním praktikám podnikatelů. , Vydání první.
-
Základní:
Večeřa, Jiří. (2013). Ochrana spotřebitele v České republice a Evropské unii : (včetně úpravy podle nového občanského zákoníku 2014) : právní stav k 1.1.2013. Praha : Leges, Vyd. 1.
-
Základní:
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění.
-
Doporučená:
Hulva, Tomáš. (2005). Ochrana spotřebitele. Praha : ASPI Publishing, Vyd. 1.
-
Doporučená:
Schulte-Nölke, Hans; Tichý, Luboš. (2010). Perspectives for European consumer law : towards a directive on consumer rights and beyond. München : Sellier.
-
Doporučená:
Veber, Jaromír. (2007). Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha : Grada, 2., aktualiz. vyd.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
mít základní právní povědomí, přehled o hlavních institucích EU a jejich kompetencích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní postupy sběru a analýzy dat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit podstatu a význam ochrany spotřebitele |
formulovat obsah a zaměření spotřebitelské politiky státu |
vysvětlit rámec ochrany spotřebitele daný dokumenty EU a ČR |
popsat nekalé obchodní praktiky |
vysvětlit úlohu orgánů zaměřených na ochranu spotřebitele |
vysvětlit roli systémů včasné výstrahy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat klíčové aspekty legislativy k ochraně spotřebitele v podnikové praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|