Fakulta
|
Fakulta pedagogická (FPE)
|
Studijní program
|
Specializace v pedagogice (B7507)
|
Studijní obor / Specializace
|
Hudba se zaměřením na vzdělávání
(8201R098/0 - 15)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
Standardní doba studia
|
3 roky
|
Počet ECTS kreditů
|
180
|
Udělovaná kvalifikace
|
Bakalář (0)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Magisterský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
Sirotek Vladimír, PaedDr. CSc.
|
E-mail: sirotek@kch.zcu.cz
|
Telefon: 377636007
|
Fax:
|
|
Klíčové studijní výstupy
|
Absolventi prokazují znalosti a porozumění teoretickým, interpretačním a muzikologickým pojmům a metodám, znalosti a porozumění všem hudebním žánrům a jejich vývoji, žánrovým přesahům a postmoderním kombinacím jak v oblasti teoretické reflexe, tak praktického uchopení. Absolventi získají základní poznatky z dějin hudby a jejich současného stavu poznání, stejně tak v metodologii dnešního pojetí hudební historie. Jsou schopni provádět strukturální, interpretačně komparativní posouzení zadané skladby s analytickými prvky, popř. závěry, provádějí instrumentální a vokální skladby střední a vyšší střední náročnosti. Jsou schopni zaujmout kritický postoj k interpretačním a kompozičním kreacím různých stylových a žánrových zaměření a vyjadřují jejich estetický a sociologický dopad. Provádějí osvětovou a další hudebně popularizační činnost pro nejširší veřejnost. Jsou schopni samostatně vyhledávat důležité informace týkající se zkoumané problematiky, studovat odbornou literaturu, interpretovat ji a aplikovat na řešení zvoleného tématu z oblasti hudby, sepsat rozsáhlejší odborný text. Na základě apercepce hudebních kreací se vytváří odborné i vkusové postoje, které se průběžně rozvíjejí a tvarují v konfrontaci s postoji vyučujících i spolužáků. Na základě uvedeného procesu jsou schopni vyjádřit vlastní názor a aplikovat jej na řešení hudebně teoretického či praktického problému. Absolventi jsou schopni zhodnotit své komunikační dispozice a rozvíjet své komunikační dovednosti, využívat zásad techniky práce s hlasem, prostředků neverbální komunikace, shromažďovat a kriticky analyzovat informace v týmu, formulovat argumenty a veřejně prezentovat, evaluovat týmovou práci. Jsou schopni formulovat a upravovat svá odborná sdělení podle situace a zaměření. Mají kompetence v jednom ze čtyř nabízených světových jazyků na úrovní B2. Jsou schopni publikovat hudební informace i kritická stanoviska v médiích.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
Úspěšné složení přijímací talentové zkoušky
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
180 ECTS kreditů, Bakalářská práce, Státní závěrečná zkouška
|
Profil programu
|
Program je koncipován jako akademický, je tvořen bloky teoretických předmětů z oblasti hudební teorie, harmonie a dějin hudby. Zároveň obsahuje blok (bloky) předmětů zaměřených na využití teoretických poznatků v praxi/ na získání dovedností, které absolvent uplatní v profesi pracovníka ve střediscích volnočasových aktivit nebo v přípravě na učitelskou profesi. Do programu je zařazena praxe/studijní pobyt/pracovní stáž. Absolvent je primárně připraven ke studiu navazujícího studijního programu v příbuzném oboru učitelství hudební výchovy. Zároveň je připravován k přímému vstupu do praxe v oboru pracovník ve střediscích volnočasových aktivit, ve správních a kulturních institucích
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
oblast vzdělávání, oblast kulturní sféry
|
Garant oboru / specializace
|
Bezděk Jiří, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
|