Fakulta
|
Fakulta pedagogická (FPE)
|
Studijní program
|
Přírodovědná studia (B1001)
|
Studijní obor / Specializace
|
Chemie se zaměřením na vzdělávání
(1407R014/0 - 14)
|
Stupeň získané kvalifikace
|
Bakalářský
|
Forma studia
|
Prezenční
|
Standardní doba studia
|
3 roky
|
Počet ECTS kreditů
|
180
|
Udělovaná kvalifikace
|
Bakalář (0)
|
Přístup k dalšímu studiu
|
Magisterský studijní program
|
Způsob ukončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Studijní a zkušební řád
|
URL
|
Fakultní koordinátor
|
Sirotek Vladimír, PaedDr. CSc.
|
E-mail: sirotek@kch.zcu.cz
|
Telefon: 37763 6007
|
Fax:
|
|
Klíčové studijní výstupy
|
Absolventi prokazují znalosti a porozumění základním pojmům a metodám používaným v jednotlivých chemických disciplínách. Ovládají principy tvorby názvosloví anorganických i organických látek, jsou schopni orientovat se v periodické soustavě prvků a interpretovat zákonitosti vyplývající z jejího uspořádání, na základě znalostí struktury atomů a molekul specifikovat vlastnosti látek, na příkladech analyzovat a vysvětlit průběh chemických dějů a rovnovážné složení systému. Jsou schopni popsat základní postupy při kvalitativní i kvantitativní chemické analýze a ovládají technologie vybraných anorganických a organických chemikálií, současné možnosti uplatnění a perspektivy využívání hlavních produktů chemického průmyslu a příbuzných oborů. Jsou schopni samostatně vyhledávat relevantní informace, studovat odbornou literaturu, interpretovat ji a aplikovat na řešení zvoleného tématu z oblasti chemie. Na základě studia literatury, sběru a vyhodnocení dat jsou schopni sepsat rozsáhlejší odborný text. Jsou schopni zhodnotit své komunikační dovednosti, shromažďovat a kriticky analyzovat informace, formulovat argumenty a prezentovat týmovou práci. Orientují se v dalších přírodovědných oborech a mají vstupní poznatky z pedagogicko-psychologických disciplín. Mají kompetence v jednom ze světových jazyků. Umí využívat prvky moderních informačních technologií. Mají schopnost zhodnotit své studijní výsledky a dispozice v souvislosti s volbou dalšího kurikulárního vývoje.
|
Specifické požadavky pro přijetí
|
Úspěšné složení písemné přijímací zkoušky
|
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání
|
Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání
|
Kvalifikační požadavky a předpisy
|
180 ECTS kreditů, Bakalářská práce, Státní závěrečná zkouška
|
Profil programu
|
Program je koncipován jako akademický, je tvořen blokem teoretických předmětů ze základních oblastí chemie (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie, fyzikální chemie, analytická chemie, biochemie, chemická technologie). Zároveň obsahuje blok předmětů zaměřených na využití teoretických poznatků v praxi a na získání dovedností, které absolvent uplatní v nejrůznějších oblastech chemie (chemická laboratoř, životní prostředí apod.). Do programu je zařazena praxe. Absolvent je primárně připraven ke studiu navazujícího studijního programu v oboru Učitelství chemie pro ZŠ a Učitelství chemie pro SŠ. Rovněž je připraven ke studiu navazujícího magisterského oboru na VŠ s chemickým zaměřením. Zároveň je připravován k přímému vstupu do praxe v nejrůznějších oblastech chemie (chemická laboratoř, životní prostředí).
|
Podmínky pokračování studia
|
nespecifikováno
|
Profesní profily absolventů s příklady
|
Absolvent je primárně připraven pro studium navazujícího magisterského studijního oboru Učitelství chemie pro ZŠ nebo SŠ. Absolvováním navazujícího magisterského studijního oboru Učitelství chemie pro ZŠ nebo Učitelství chemie pro SŠ dosáhne úplné učitelské kvalifikace. Má základní kompetence pro práci asistenta či instruktora v centrech volného času dětí a mládeže, ve školních i mimoškolních zařízeních. Je připraven pro práci v chemických laboratořích. Nalezne uplatnění v různých oblastech životního prostředí. Je připraven pro profesní adaptabilitu - pro rozvoj a prohloubení své kvalifikace podle konkrétních potřeb zaměstnavatele.
|
Garant oboru / specializace
|
Richtr Václav, Doc. Mgr. CSc.
|